قزوین ؛

مشکلات قضایی مهاجرین و اتباع خارجی قزوین برطرف می‌شود

مدیرکل امور اتباع خارجی و مهاجرین استانداری قزوین گفت: با راه‌اندازی کمیته حل اختلاف اتباع خارجی مشکلات قضایی مهاجرین و اتباع خارجی قزوین برطرف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از قزوین ؛بهمن عشایری اظهار داشت: کمیته حل اختلاف ویژه اتباع خارجی قزوین مدتی پیش راه‌اندازی شده و تا کنون ده‌ها پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

وی افزود: این کمیته با هدف رسیدگی به مشکلات حقوقی، قضایی و شکایات اتباع خارجی و از سوی دیگر بررسی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مربوط به مهاجران و اتباع خارجی استان قزوین تشکیل  شده و فعالیت خود را از مدتی قبل آغاز کرده است.

مدیرکل اتباع خارجی و مهاجرین استانداری قزوین با اشاره به اینکه بیشتر مهاجران استان قزوین از تبعه افغان هستند تصریح کرد: این کمیته بر اساس امضاء تفاهمنامه‌ای سه جانبه و با مشارکت جمهوری اسلامی ایران، کشور افغانستان و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان شکل گرفته است.

عشایری ارائه راه حل‌های مسالمت آمیز از طریق میانجی‌گری و داوری برای حل مشکلات و اختلافات پناهندگان مقیم استان قزوین را از دیگر اهداف تشکیل این کمیته دانست و عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم از این طریق برای آسایش و امنیت اتباع خارجی و مهاجرین مقیم استان قزوین گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه رعایت بی‌طرفی اعضای کمیته و بر مدار انصاف بودن از شاخص‌های عضویت در آن است و بیان کرد: اعضای این کمیته متشکل از  یک قاضی توانمند و کارآمد که توسط قوه قضائیه منصوب گردیده، یک وکیل از جانب کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و یک نماینده و معتمد از اتباع پناهنده ساکن در استان است.

مدیرکل امو اتباع خارجی و مهاجرین استانداری قزوین گفت: یکی از مهمترین وظایف این کمیته این است که هرگونه شکایت علیه اتباع خارجی از سوی اتباع ایرانی یا اتباع خارجی علیه یکدیگر به راحتی و در یک نهاد مرتبط با آنان قرار گیرد بر همین مبنا زمان رسیدگی به آنان اعلام و طرفین دعوی باید در جلسه متشکله حضور یابند تا به پرونده آنها رسیدگی شود.

وی افزود: این در حالی است که رسیدگی به اختلافات اتباع خارجی که دارای کارت و مدارک معتبر اقامت بوده امکان‌پذیر است؛ بخشی از پرونده‌های مطروحه در کمیته حل اختلاف مربوط به عدم بازپرداخت رهن منازل، اختلافات مالی و خانوادگی است که به طور معمول با تعامل و رایزنی و ریش سفیدی پرونده‌ها مختومه می‌شوند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.