مجیدرضا مصطفوی:

حدود 500 فیلم ارسالی به جشنواره موج بازبینی شدند

کارگردان «انارهای نارس» از حضورش در جشنواره فیلم کوتاه موج سخن گفت.

مجیدرضا مصطفوی کارگردان فیلم «انارهای نارس» و عضو هیئت انتخاب اولین جشنواره فیلم کوتاه موج در گفتگو با خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت فیلم‌های ارسالی به این جشنواره اظهار داشت: حدود پانصد فیلم را تا کنون دیده‌ایم فکر می‌کنم حدود هفتصد فیلم را در مجموع می‌بینیم و به احتمال زیاد تا 25 یا 26 بهمن ماه به جمع‌بندی خواهیم رسید.
 
وی در خصوص معیارهای انتخاب آثار ارسالی گفت: جشنواره فیلم کوتاه موج یک هدف و سیاست‌گذاری در خصوص فیلم‌های پندآموز دارد؛ البته بیشتر آثاری که ساخته می‌شوند یک مفهوم را انتقال می‌دهند و در واقع فیلم غیرپندآموز نداریم اما باید کیفیت آثار از نظر فیلم‌برداری، تدوین و کارگردانی در سطحی باشند که بتوان از آنها دفاع کرد.
 
وی افزود: از نظر مفهوم باید آثار دارای یک قصه یا فیلم‌نامه‌ای همخوان با سیاست‌های جشنواره باشد و بتوان وجود یک تفکر جدید را در پشت ساختشان استنباط کرد.
 
مصطفوی در خصوص سطح کیفی آثار ارسالی به این جشنواره عنوان کرد: فکر می‌کنم فیلم‌های کوتاه و مستندی که در جشنواره موج برای داوران و مخاطبان نمایش داده خواهد شد از سطح کیفی خوبی برخوردار باشد.
 
وی تصریح کرد: همیشه پیگیر فیلم‌های کوتاه و مستند بوده‌ام. این آثار در گذشته از نظر فنی و تکنیکی پیشرفت خوبی داشتند اما یکی دو سالی است از نظر متن و فیلم‌نامه سینمای کوتاه به یک بلوغی رسیده است و آثاری که می‌بینیم دارای یک قصه یا درون‌مایه داستانی پررنگی هستند.
 
وی افزود: این نکته در آینده  روی سینمای ما تأثیر خواهد گذاشت چرا که بخشی از خالقان آثار کوتاه به فیلم‌سازان حرفه‌ای سینمای ما اضافه می‌شوند و به این باور رسیده‌اند که سینما تنها تکنیک و فن نیست بلکه در سینمایی که برای مخاطب ساخته می‌شود فیلمنامه و قصه بسیار اهمیت دارد.
 
کارگردان «انارهای نارس» درباره آینده جشنواره فیلم کوتاه موج عنوان کرد: به هر حرکت فرهنگی از جنس برگزاری جشنواره باید یکی دو سالی زمان داد تا بتواند انسجام خود را نشان دهد.
 
وی تصریح کرد: با توجه به نوع فکر مدیران فرهنگی منطقه آزاد کیش فکر می‌کنم این جشنواره در آینده ماندگار خواهد بود و اگر قدری گسترش یابد قابلیت رسیدن به یک سطح بین‌المللی را خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: در همین راستا به دبیر جشنواره و مدیران منطقه آزاد کیش پیشنهاد دادم که مانند جشنواره‌های فیلم کوتاه برتر در سراسر دنیا دبیرخانه جشنواره موج در تمام طول سال باز باشد.
 
وی افزود: بدون شک اگر رابطه جشنواره با فیلم‌سازهای جوان به خصوص فیلم‌سازهای بومی و شهرستانی حفظ شود در سال‌های آینده با فیلم‌های بهتری مواجه خوهیم شد.
 
مصطفوی در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: سطح کیفی جشنواره نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده است، تنوع گونه در آثار ارائه شده بسیار زیاد است و مخاطبان سینما با سلایق مختلف می‌توانند به تماشای فیلم مورد علاقه خود بنشیند.
 
وی افزود: با توجه به فیلم‌های موجود در جشنواره فیلم فجر انتظار دارم اقتصاد سینمای ایران در سال آینده دچار تحول اساسی شود. فکر می‌کنم آمار 13 یا 14 میلیون مخاطب سینما در سال آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد و شاهد حضور حداقل 20 میلیون مخاطب در سالن‌های سینما باشیم.
 
گفتنی است؛ مجیدرضا مصطفوی با فیلم «انارهای نارس» در بخش نگاه نو و سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. همچنین این کارگردان فیلم بعدی خود را با موضوعی اجتماعی در نیمه اول سال بعد کلید خواهد زد.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار