همدان؛

صادرات 30 میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان همدان

مدیر گمرک همدان از صادرات 30 میلیون دلاری محصول کشاورزی از گمرک همدان به سایر کشورها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی  با اشاره به  راه اندازی پنجره واحد گمرکی در همدان به منظور تسهیل در صادرات استان همدان گفت: در 10 ماهه امسال 30 میلیون و 941 هزار دلار کالای کشاورزی از استان همدان به سایر کشورها صادر شده که 27 درصد کل صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است.


وی با اشاره به اینکه صادرات بخش کشاورزی از نظر ارزشی سه درصد کاهش و از نظر وزنی 46 درصد افزایش داشته است، گفت: کشمش با صادرات 24 میلیون و 800 هزار دلاری به عنوان مهمترین کالای صادراتی این بخش محسوب شده و 22 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

خشوعی سیب‌زمینی را به عنوان دیگر کالای صادراتی این بخش اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون سه میلیون و 808 هزار دلار سیب زمینی از همدان به کشورهای لهستان، اکراین، اسلواکی، رومانی، صربستان، بلژیک، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان، تایلند، امارات، هند، تونس، ترکیه، عراق و افغانستان صادر شده است.

وی از صادرات 9 میلیون و 572 هزار دلاری صنایع دستی از همدان خبر داد و گفت: این بخش 8.5 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده که این میزان در مقایسه با پارسال از نظر ارزشی 25 درصد افزایش داشته است.

مدیر گمرک همدان سفال را مهمترین کالای صادراتی این بخش اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون هشت میلیون و 335 هزار دلار کالای صنایع دستی از همدان به سایر کشورها صادر شده و در مجموع 7.4 سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/س

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.