قزوین ؛

شناسایی 460 مشترک پرمصرف برق خانگی در آبیک

مدیر اداره برق آبیک از شناسایی 460 مشترک پرمصرف خانگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از قزوین ؛نوذری خاطرنشان کرد: طی نامه‌ای راهکارهای کاهش مصرف برق و صرفه‌جویی در مصرف این انرژی برای مشترکان پرمصرف خانگی ارسال شده است.

وی اظهار کرد: کارآیی اصلاح الگوی مصرف مبتنی بر سیاست‌های تشویقی اصلاحی و فرهنگ‌سازی بیشتر از سیاست‌های تنبیهی و جریمه‌ای است.

 نوذری گفت: در شهرستان آبیک بیش از 42 هزار مشترک برق داریم که از این تعداد بیش از 27 هزار مشترک شهری و بیش از 17 هزار مشترک روستایی هستند.

وی افزود: شهرستان آبیک به تفکیک شهر و روستا منهای صنایع با 37 خط 20 کیلوولت هوایی تغذیه می‌شود.

مدیر اداره برق شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: 293 کیلومتر خط فشار قوی هوایی در دل روستاهای این شهرستان پراکنده است.

نوذری با بیان اینکه 576 کیلومتر شبکه 20 کیلومتر ولت هوایی در شهرستان آبیک وجود دارد، تصریح کرد: فروش انرژی برق در سال گذشته 45 میلیون کیلومتر وات ساعت بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری کلاس‌های آموزشی ایمنی در برابر برق، هیچ‌گونه حادثه‌ای برای کارکنان اداره برق شهرستان آبیک به وقوع نپیوسته است.

مدیر اداره برق شهرستان آبیک با اشاره به فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف برق در ابعاد مختلف حوزه شهری اضافه کرد: در زمینه مدیریت مصرف برق برای دانش‌آموزان در 12 مدرسه به تناسب مقاطع مختلف با حضور کارشناسان اداره برق این شهرستان کارگاه آموزشی برگزار شده است.

مدیر اداره برق شهرستان آبیک افزود: گذر از پیک مصرف برق امسال در این شهرستان بدون اعمال خاموشی بوده و برای سال 95 نیز برنامه خاصی در دستور کار قرار دارد تا هیچ مشکلی ایجاد نشود.

نوذری با بیان اینکه نیروگاه‌های کشور مبتنی بر انرژی سوخت فسیلی است، تصریح کرد: اگر مصرف انرژی نیروگاه‌ها بهبود یابد و مصرف سوخت فسیلی نیروگاه کاهش یابد، ورودی آلودگی از نیروگاه‌ها کاهش یافته و ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.