«غیرعلنی» فریب تبلیغات نامزدهای انتخابات را نمی‌خورد

کارگردان «غیرعلنی» گفت: مفهوم محوری این سریال این است که شرکت در انتخابات بهتر از عدم شرکت کردن در آن است و بر درست رای دادن تاکید می کند و می گوید که نباید فریب تبلیغاتی را خورد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛، مهرداد خوشبخت کارگردان سریال «غیرعلنی» درباره تازه ترین ساخته خود که به مناسبت دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از 24 بهمن ماه روی آنتن شبکه دو سیما خواهد رفت، گفت: این سریال درباره کسانی است که بر اساس منافع خود به نامزد خاصی به دنبال تبلیغات نادرست او رای می دهند. امیدوارم فضای باز انتخاباتی در پخش سریال «غیرعلنی» به کمک ما بیاید.

وی درباره تفاوت های عمده این سریال با نمونه نسبتا مشابه خود نظیر«چک برگشتی» ساخته سیروس مقدم که با محوریت انتخابات از تلویزیون پخش شده بود، افزود: این سریال تفاوت های زیادی با سریال «چک برگشتی» دارد. چراکه داستانی عاطفی و ماجرایی عاشقانه دارد و این که فضای این سریال کاملا بر پایه و بنیان انتخابات بنا شده است. در این سریال سه نامزد برای پیروزی در انتخابات تلاش می کنند و ما سری به ماجراهای خانوادگی شان هم خواهیم زد. 

کارگردان سریال «شهر دقیانوس» درباره علت قبول کارگردانی این مینی سریال توضیح داد: غیرعلنی فیلمنامه خیلی خوبی دارد. شعاری و اثری از سفارش در آن نیست. طنز دارد. داستان آن به خوبی پیش می رود. در واقع داستانی عاشقانه است که در بستر و فضای انتخابات شکل می گیرد و بسط داده می شود. 

وی درباره پیام های غیرعلنی بیان کرد: مفهوم محوری این سریال این است که شرکت در انتخابات بهتر از عدم شرکت کردن در آن است و بر درست رای دادن تاکید می کند و می گوید که نباید فریب تبلیغاتی را خورد که اساسا امکان اجرایی شدن ندارند. در واقع وعده هایی هستند که صرفا برای جمع کردن رای از سوی نامزدها مطرح می شوند. 

خوشبخت در پاسخ به این که آیا در طراحی کاراکترهای اصلی و نامزدهای انتخابات سریال غیرعلنی از شخصیت ها و چهره های سیاسی کشورمان الگوبرداری شده است یا نه، گفت: به طور کلی ما سه نامزد انتخاباتی متفاوت از هم در سریال داریم که برزو ارجمند، علیرضا جلالی تبار و علی دهکردی این نقش‌ها را ایفا می کنند. سن و موقعیت شغلی متفاوتی از هم دارند. یکی از آن پزشک است، دیگری مهندس و آن یکی در رشته تربیت بدنی فعالیت می کند. سعی کرده ایم هریک از این ها رفتار و اخلاق های متفاوتی از هم داشته باشند. ساده یا پیچیده شوند و بتوان شناسنامه ای برای هریک تعریف کرد.  
وی همچنین ادامه داد: قصه درباره جوانی در یک شهرستان است که عاشق دختر فرماندار آن منطقه می‌شود. پدر دختر با این ازدواج مخالف است و شرط قبول کردن پیشنهاد جوان را بر ارتقای موقعیت شغلی او می گذارد و جوان برای ثابت کردن خود به او نامزد انتخابات می شود. 

این کارگردان با اشاره به در اختیار داشتن فیلم نامه کامل در شروع تصویربرداری سریال افزود:ما با فیلمنامه کامل کار را کلید زدیم و. سریال در ابتدا 10 قسمت داشت اما در ادامه کمی طولانی تر شد. هر قسمت 50 صفحه داشت در حالی که باید 40 قسمت می شد اما به دلیل این که امکان کم شدن آن نبود و به قصه لطمه وارد می آورد، سریال در نهایت به 11 قسمت کاهش یافت. اگرچه این 11 قسمت هم به جای 45 دقیقه در هر قسمت حدود 50 دقیقه بسته می شود.
 
خوشبخت در پاسخ به این که با توجه به شرایط فعلی سیما کدام یک از گروه سریال های طولانی یا مینی سریال ها مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد، عنوان کرد: به نظرم این موضوع به شرایط پخش یک سریال در تلویزیون بستگی زیادی دارد. برای مثال سریال غیرعلنی با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس از فضای اجتماعی خود تاثیر می پذیرد و بیشتر دیده خواهد شد. مثلا اگر همین حالا فیلم یا سریالی درباره ماجرای برجام ساخته و پخش شود بدون توجه به زمانش دیده خواهد شد. به نظرم غیرعلنی هم به عنوان یکی از معدود سریال های مناسبتی تلویزیون باید به خوبی تبلیغ شود. تکرارهای مختلف در بازه های زمانی مشخصی داشته باشد تا مورد استقبال قرار بگیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.