افزایش مشارکت اسلوونی در عراق در مبارزه با داعش

اسلوونی با اعزام مشاور، سلاح و تجهیزات نظامی به عراق، شرکت خود در عملیات ائتلاف بین المللی در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش را افزایش می دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری اسلوونی ( STA) ،"آندریا کاتیچ،" وزیر دفاع اسلوونی، پس از تصمیم دولت لیوبلیانا برای اعزام چندین مشاور و سلاح و تجهیزات نظامی به عراق در مبارزه با داعش توضیح داد که مشاورین نظامی اسلوونی به مرکز هماهنگی ائتلاف بین المللی در شهر اربیل کردستان فرستاده خواهند شد.

 دولت اسلوونی با اتخاذ چنین تصمیمی خواهان افزایش حضور خود در عملیات بین المللی در مبارزه علیه گروه داعش است.

بر این اساس، 6 مشاور نظامی از نیروهای مسلح اسلوونی در منطقه کردستان عراق مستقر خواهند شد.

در مرکز هماهنگی در شهر اربیل کردستان عراق نیروهایی از چند کشور اروپایی که در صدر آنها آلمان و ایتالیا قرار دارند، مستقر هستند.

بر اساس این گزارش، حضور جزئیات نیروهای مسلح اسلوونی در عراق در مبارزه بین المللی علیه داعش در ماه مارس امسال، مورد بررسی کامل قرار می‌گیرد.

اسلوونی علاوه بر6 مشاور، سلاح و تجهیزات نظامی و همچنین دیگر وسایل مورد نیاز به ارزش 260 هزار یورو به عراق می فرستد که با مخارج حمل و نقل برای حکومت لیوبلیانا 650 هزار یورو تمام می شود.

گروه تروریستی داعش پس از اشغال مناطقی ازعراق و سوریه از ژوئن سال 2014، تا کنون 40 درصد از مناطق اشغال شده در این دو کشور را از دست داده است.

ائتلاف بین المللی در اوت سال 2014  تشکیل شد و در ابتدا مواضع نیروهای داعش در عراق را مورد هدف قرار داد و سپس عملیات خود را علیه گروه تروریستی در سوریه گسترش داد.

نیروی هوای روسیه نیز برای کمک به سوریه در مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور عملیات هوایی خود را شروع که این عملیات موفقیت بزرگی را نیز به همراه داشته است.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار