اصفهان؛

تلفیق شبکه ملی اطلاعات با اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات به معنای عدم دسترسی به اینترنت بین الملل نیست و به دنبال فیلترینگ هوشمند بومی هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری اظهار کرد: در ارتباط با طرح هایی که وزارت ارتباطات در بخش های مختلف تدارک دیده بود اعلام کردیم که همه روستاهای دارای سکنه این استان دارای ارتباط شدند.

وی با بیان اینکه تصمیم دیگر برای بردن اینترنت به روستاها بود و 380 روستا مجهز به اینترنت پر سرعت شدند و تا نیمه شعبان بیش از 800 روستا افزایش می دهیم، افزود: ما فیبر نوری را در این استان کامل کردیم و شبکه زیرساخت استان حدود 4 برابر در این دولت افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعداد مشترکان اینترنت 5 برابر نسبت در این دولت شده است و اینها برای توسعه استان ضروری بود، تصریح کرد: اکنون حدود 45 شهر استان اینترنت نسل 3 دارد و حدود 7 شهر نسل 4 دارد البته نیازمند برنامه ریزی سنگینی است.

وی با اشاره به اینکه هدف از تجهیز روستاها به اینترنت برای خدمت رسانی به این روستاهاست، ابراز کرد: امیدوارم هر آنچه به این استان وعده داده ایم بتوانیم تا سال آتی محقق کنیم.

واعظی درباره قطع تلگرام در ایام انتخابات گفت: این مسئله مخالف سیاست های دولت است و بر این اساس حق مردم می دانیم که اگر شبکه ای وجود دارد و این شبکه قوانین کشور را محترم می شمارد دلیل بر قطع آن وجود ندارد.

وی درباره پست بانک گفت: رسالت پست بانک خرده بانک داری است و برای صنایع کوچک و فعالیت های مناطق محروم با هدف افزایش رونق کسب و کار در روستاهاست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: باید عنایت ویژه ای به دانش بنیان شدن فعالیت ها داشته باشد و در برنامه ششم محوریت دانش بنیان مشهود است و برای دولت مهم است تحقیق و پژوهش بومی شود و این اتفاق تنها به دست نخبگان این کشور انجام می شود و برای شرکت های دانش بنیان تسهیلاتی را قائل شدیم.

وی درباره اینترنت هوشمند ملی اشاره کرد: برنامه ای برای شبکه ملی اطلاعات در کشور داریم و در این دولت زیرساخت های آن را به وجود آورده ایم و در حال رایزنی با دستگاه های مختلف هستیم و پهنای بند داخل باید به شدت افزایش یابد و معتقدیم که باید به گونه ای در کشور کار شود تا تولید محتوا و نرم افزار بومی شود تا این مسئله تسهیل شود.

واعظی با بیان اینکه البته این معنای عدم دسترسی به اینترنت بین الملل نیست بلکه سیاست بر این است که 80 درصد محتوای شبکه داخلی باشد، گفت: در ارتباط با محتوای خارجی نمی توانیم فیلتر نداشته باشیم اما به دنبال فیلترینگ هوشمند بومی هستیم.

وی درباره آینده پژوهی و کار کمیته محتوا و امینت شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد: اکنون با وضعی مواجهیم که فضای مجازی در همه عرصه ها وجود دارد و بخشی از زندگی افراد شده است و به همین دلیل اهمیت این شورا افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است: چارچوب های کار این شورا از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شده است و این کمیته ها به موضوعات می پردازند و اینها زمانی که به سیاست رسید ابلاغ می شود و گمان می کنم نقش این شورا برای هدایت این حوزه اهمیت بسیار دارد و باید سیاست گذاری ها سریعتر انجام شود.

وی با بیان اینکه حوزه آینده پژوهی تغییرات بسیاری دارد، گفت: بر اساس این آینده پژوهی مراکز علمی ما آمادگی داشته باشند تا نیازمند خرید کالاهای خارجی نداشته باشیم بلکه خود بخشی از تحولات جهانی باشیم و این یکی از برنامه های جدی است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.