اصفهان؛

شهرداری و شورا دو بال برای خدمت‌رسانی به شهروندان هستند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حاشیه‌سازی‌ها برای اختلاف بین شورا و شهرداری راه به جایی نمی‌برد و شهرداری و شورا دو بال برای خدمت‌رسانی به شهروندان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ رضا امینی در نطق میان دستور یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی دوره چهارم شورای اسلامی شهر با اشاره به 19 بهمن روز نيروي هوايي ارتش اظهار کرد: يكي از ضربات شکننده‌ بر پيکر رژيم شاهنشاهي، حرکت شجاعانه پرسنل نيروي هوايي ارتش در 19 بهمن 1357 بود که بحق مي‌توان آن را از ايام‌الله ناميد و در اين روز، نظاميان متعهد نيروي هوايي با حضور در اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامي در مدرسه رفاه و بيعت با حضرت امام (ره)، سندي از افتخار، حماسه، رشادت و ايمان را در برگ‌هاي زرين انقلاب اسلامي به ثبت رسانيدند.

وی با بیان اینکه اين حماسه حضور و بيعت قاطعانه ارتش، طليعه خجسته پيوند ارتش با ملت مسلمان و انقلابي بود، اضافه کرد: ضمن گرامیداشت این روز سالروز این حماسه عظیم را به تمام همافران و خلبانان غیور نیروی الهی هوایی ارتش جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام (ره) تصریح کردروز 22 بهمن 57 روز نجات ملت ایران از چنگال طاغوتیان زمان، روز آشکار شدن نعمت بزرگ الهی یعنی، استقلال و آزادی بود.

وی ادامه داد: این مسلم است که هر ملتی تا از وابستگی‌ها نجات پیدا نکند و از چنگال اسارت و استثمار آزاد نشود، نمی‌تواند نبوغ و استعداد خود را آشکار سازد و در راه الله که راه مبارزه با هر گونه شرک و ظلم و بیدادگری است، گام نهد.

امینی ضمن یادآوری22 بهمن تاکید کرد: یادآوری یوم‌الله 22 بهمن یادآوری رشادت‌ها و فداکاری‌ها و شهادت طلبی‌های ملتی منسجم و خداجوی و پیرو ولایت و رهبری است که با ایثار خون خود ثابت کرد که خون بر شمشیر و حق بر باطل پیروز است.

وی با تاکید بر اینکه یادآوری 22 بهمن یادآوری تجلی حکومت الله در روی زمین و روزی که برنده‌ترین سلاح معنوی یعنی ایمان، پیروزی آفرید، است، افزود: روزی که کلمه توحید در وحدت کلمه به دست آمد و در نتیجه اعتصام به «حبل الله» رژیم ستمشاهی 2هزار و 500 ساله طاغوتیان به زباله دانی تاریخ سپرده شد و ثابت کرد آوای «الله اکبر» از رگبار «مسلسل» قوی‌تر و نیرومندتر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: 22بهمن به ما آموخت که در مبارزه با دشمنان اسلام، تنها باید بر خدا تکیه داشت گرچه دست از سلاح تهی باشد و وابستگی به شرق و غرب هرچند به سلاح‌های مدرن مجهز باشند، در برابر نیروی هماهنگ مردمی که با سلاح ایمان مبارزه می‌کنند، بی اثر است.

وی با اشاره به پنج هنر بزرگ امام خمینی(ره) به روایت رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی، تثبیت نظام اسلامی در كشور و حركت رو به جلوی ملت ایران در عرصه‌های گوناگون است و مواردی چون شناخت نیروی مردم و بهره‌گیری از آن و نهادسازی در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب از جمله خصوصیات رهبری نهضت بوده كه توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان هنر امام خمینی (ره)نامیده شده است.

امینی به گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ویژگی‌های منحصر به فرد رهبری امام خمینی(ره) اشاره کرد و ادامه داد: مطرح كردن حاكمیت اسلام، شناختن نیروی مردم، گم نکردن هدف، جلوگیری از هضم شدن انقلاب در اردوگاه شرق و غرب و سامان دادن نهاد بسیج از ویژگی‌های منحصر به فرد رهبری امام خمینی(ره) از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای با مصاحبه به دنبال حاشیه‌سازی و ایجاد اختلال و اختلاف بین شورا و شهرداری هستند، تصریح کرد: اگر برخی از افراد خواب اختلاف بین شورا و شهرداری را می‌بینند، خواب اختلاف بین شورا و شهرداری تعبیر نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ما در جایگاه نظارت و شهرداری در جایگاه اجرا پذیرفته‌ایم که وظایف را انجام بدهیم و تذکرات را به یکدیگر می‌دهیم، تصریح کرد: ارائه این تذکرات تنها در راستای خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان است و این تذکرات به هیچ عنوان به معنای وجود اختلاف بین شورا و شهرداری نیست.

وی با بیان اینکه حاشیه‌سازی‌ها برای اختلاف بین شورا و شهرداری راه به جایی نمی‌برد، اضافه کرد: شهرداری و شورا دو بال برای خدمت‌رسانی به شهروندان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی هستند.

امینی با اشاره به اینکه باید تبلیغات مثبت در راستای اطلاع‌رسانی به مردم صورت بگیرد و اگر خلاف این باشد، زمان خود برای خدمت‌رسانی به مردم را فراموش می‌کنیم، تاکید کرد: انتظار مردم از تغییرات در شورا باید مورد توجه قرار بگیرد و تغییرات در شورا باید سبب بهبود کیفیت خدمات‌رسانی در شهر شود.

وی افزود: بعضا مشاهده می‌شود که پروژه‌های عمرانی در حوزه فرهنگی، ورزشی در برخی از نقاط شهر که با زحمات زیادی در برنامه‌های شهرداری قرار می‌گیرد تا پس از آزادسازی ، طراحی، مناقصه، احداث و آیین بهره‌برداری مورد استفاده مردم قرار بگیرند، پس ازبرگزاری آیین بهره‌برداری مدتی بلا استفاده می‌ماند تا نحوه بهره‌برداری و راه‌اندازی تعیین و به بهره برداری واقعی و دائمی برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جا دارد که با هماهنگی بخش‌های مختلف شهرداری برنامه ریزی لازم جهت استفاده جدی و به‌هنگام از این نوع مراکز صورت صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه طرح پخش سراسری اذان در شهر اصفهان، سال‌هاست به عنوان یک آرزو مطرح است، اظهار کرد: در یک شهر اسلامی که انواع آلودگی‌های صوتی در آن گوش شهروندان را آزار می‌دهد، پخش صدای روح‌بخش اذان به منظور دعوت مردم به شرکت در فریضه بزرگ و الهی نماز قطعا روح‌نواز و بسیاراثرگذار است.

امینی ادامه داد: با توجه به این موضوع از شهرداری انتظار است تا پایان سال نسبت به جذب بودجه مربوط به این طرح ارزشمند اقدام کند و قول های داده شده قبلی به شهر و شهروندان در نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های مربوطه عملی شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هنوز شاهد پخش موزون و هماهنگ اذان در سطح شهر نیستیم، تصریح کرد: پخش سراسری اذان در سطح شهر باید حداقل تا ابتدای سال آینده در شهر اجرایی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: برای شرکت یکپارچه و همگانی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه تبلیغات و فضاسازی شهری بیشتر و اطلاع‌رسانی به مردم از برنامه‌های شهر و شهرداری در این روزها باید افزایش یابد. 



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.