ایندیپندنت: پیامدهای منفی اعزام نیروی زمینی عربستان به سوریه به کل منطقه سرایت خواهد کرد

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نسبت به پیامدهای منفی اعزام نیروی زمینی عربستان به سوریه هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایندیپندنت انگلیس در مقاله ای نوشت: نیروهایی که عربستان به سوریه اعزام خواهد کرد احتمالاً با نیروهای ارتش سوریه و حزب الله و حامیانشان مواجه خواهند شد و این موجب افزایش تنش و وخامت اوضاع می شود.

این روزنامه نوشت: پیامد اعزام این نیروها تنها به جنگ داخلی سوریه محدود نخواهد شد بلکه به تمامی منطقه سرایت خواهد کرد. این اقدام عربستان در زمانی صورت می گیرد که امیدها نسبت به حل مسالمت آمیز بحران سوریه پس از فروپاشی مذاکرات ژنو 3 کم شده است.

ایندیپندنت نوشت: تنش ها در روابط، متوجه روسیه و ترکیه نیز می شود. این دو کشور موضعی کاملاً متضاد درباره بحران سوریه دارند و کار به جایی رسیده که دو کشور همدیگر را درباره اوضاع حلب متهم می کنند. ترکیه، روسیه را به محاصره حلب برای گرسنه نگهداشتن غیرنظامیان متهم می کند در حالی که روس ها ترکیه را به تلاش برای حمله به سوریه متهم می کنند.

این روزنامه در ادامه نوشت: عربستان و ایران پس از اعزام نیروهای عربستانی احتمالاً خود را در یک جنگ مستقیم ببینند. عربستان آماده است هرکاری را به تنهایی انجام دهد اما پیش بینی می‌شود که تمامی سناریوها حتی نشست سران ناتو در بروکسل در حالت رکود باقی بماند.

اخیراً عربستان از تصمیم خود برای اعزام نیروی زمینی به سوریه در چارچوب ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا خبر داد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
مگر امریکا پدر خوانده رژیم آل سعود است که هر وقت این رژیم تکفیری وهابی میخواهد کاری بکند امریکا را جلو میکشد مگر ندیدند امریکا پدر خوانده هر کشور دیگری شد آن کشور را شوهر داد رفت و حتی اثری از آنها و حتی اجدادشان هم نماند جنگ صدام با ایران و سرهنگ قزافی اینها همه امریکا کنارشان بود ولی الان امریکا هست و اونها نیستند و با بدترین شکل به دست مردم سرنگون شدند و حتی در مورد بعضی از آنها با هر دو طرف معامله کرد و با دولت جدید کنار آمد حالا شما تکفیریهای وهابی آل سعود که هیچ پایگاه اجتمایی در هیچ کجای دنیا ندارید و همه دنیا به جنایات شما و داعش آگاهند و این تفکر را تروریستی میدانند و امریکا خیلی زودتر از موعد شما را در میان باتلاق سوریه رها میکنند و شاید این آخرین حضور شما در خاورمیانه باشد و رژیم آل سعود در حال انقراض و نابودی رها شود و ملتی با تفکری انسانی و نوع دوست که لااقل در این هزاره دست از سر بریدن مخالفان خود بردارد چون تفکر امریکایی مخلف تحجر و جمود است و با ملیتهای قصاب و بی فرهنگ و آدم کش آنهم با شمشیر و چاقو بیگانه است و دولت امریکا در پی فرصتی است که خود را از این همه پلیدی و کشتار توسط تروریست های وهابی تکفیری رها سازند و شاید الان بهترین فرست است.و خود را به ملتی فهیم و با سواد و عالم و مترقی مثل ایران نزدیک کند .
آخرین اخبار