یزد؛

تصویب 10 طرح مشارکتی راه اندازی واحدهای تولیدی در یزد

10 طرح مشارکت مردمی در خصوص راه اندازی واحدهای تولیدی به تصویب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ هادی مقیمی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: طرحهای مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی مستقر در روستاها با کلیات ده طرح واصله به دفتر امور روستایی و شوراها موافقت شد.

 مقیمی  طرحهای  شرکت یاقوت سبز رستاق بخش مرکزی اشکذر باعنوان درجه بندی و بسته بندی میوه جات ، شرکت تعاونی مرغ مروست با عنوان تولید گوشت سفید ، مجتمع گردشگری کوهسار تفت ، شرکت مهرگان نیرو چرخاب با عنوان تولید برق در بخش زارچ ، مجتمع گردشگری و توریستی شهر رویایی گل افشان در بخش مهریز را از جمله این طرحها اعلام کرد.

وی اشاره کرد : در طرحهای اعلام شده    دولت به میزان چهار برابر آورده روستاییان، تسهیلات با کارمزد سه درصد واگذار می کند که برای روستاهای مرزی این تسهیلات  نه  برابر آورده روستائیان و با کارمزد صفر است و این تسهیلات با بازپرداخت دو سال دوران مشارکت، یک سال تنفس و از سال چهارم به مدت پنج سال انجام می شود.

مدیرکل امور روستایی استان یزد ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ،توسعه و رونق بخشی روستاها را از مهمترین اهداف طرح های  مشارکتی  برشمرد و افزود: این طرحها  در قابل تشکیل شرکت های تعاونی با مشارکت روستانشینان قابل اجراست و از تسهیلات کم بهره برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.