حذف مجریان ساختمانی نقض قانون نیست

رئیس کمیسیون عمران گفت: مجری ذی صلاح یک بحث قانونی است و اگر نتواند ما را به هدفمان نزدیک کند نیازمند برطرف کردن نقایص آن هستیم.

سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از نظارت بر ساختمان سازی نقض قانون نیست.

وی با بیان اینکه روشهای ناصحیح در کیفی سازی ساخت وساز چنین شرایطی را رقم زده افزود: دربحث ساختمان سازی و قوانین و مقررات حاکم بر آن باید نظارت ها بیشتر شود چرا که نهایت این امر پایین بودن کیفیت ساختمان ها را به دنبال خواهد داشت.

**هر پروژه ای نیازمند مجری نیست

ابوالحسن میرعمادی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هر پروژه ای نیازمند مجری نیست و در نظر گرفتن مجری برای این پروژه ها به مواردی همچون حجم پروژه ها و محتوایی پروژه بستگی دارد.

وی با بیان اینکه برای همه این ساختمان ها و زمین ها نمی توان یک قانون تدوین کرد گفت: ساختمان های کوچک نیاز به حضور مجری ندارند و تنها یک هزینه اضافی به حساب می آیند.

کارشناس مسکن تصریح کرد: اما ساختمان های متوسط و بزرگ به ترتیب نیازمند مجری فرد و مجری حقوقی هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ساختمان ، مسکن ، مجری ، قانون ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
مسلما تمامی ساختمانهایی که مهندس ناظر دارند در گیری بسیار زیادی با مالک بابت اجرای صحیح و رعایت اصول فنی پیدا می کنند چرا که مهندس ناظر ابتدا مالک را آموزش دهد و سپس کار را از شاگرد خود تحویل بگیرد از مسئولین دلسوز مصررانه درخواست می کنیم که یک ساختمان با کیفیت علاوه بر مهندسان طراح و ناظر و معمار نیازمند یک مهندس ساختمان مجری نیز می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
مجری یعنی سرپرست کارگاه ساختمانی, بالاخره هر پروژه ساختمانی یک سرپرست کارگاه نیاز دارد که همیشه در کارگاه حضور دارد و کارگران را هدایت می کند, ثانیا مجری تمام نکات ایمنی را به مالک گوشزد می کند و از حوادث ناگوار جانی و مالی جلوگیری میکند, در مقابل دیه ۲۰۰ میلیونی جان یک کارگر, هزینه ۱۰ یا ۲۰ میلیونی مجری اصلا زیاد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
قانون نظام مهندسی, مصوب سال ۷۴ میگوید ساختمان های بلند تر از ۴ طبقه نیازمند مهندس مجری است
آخرین اخبار