عبدالمحمدی: تمام اهداف نباید به کسب سهمیه معطوف شود

سرمربی تیم ملی اهداف پروازی گفت: بعد از مسابقات قبرس 8 رکورد اهداف پروازی شکسته شد اما به دلیل مسابقات سهمیه المپیک آن را نادیده گرفتند.

فرشید عبدالمحمدی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره بررسی عملکرد تیم اهداف پروازی در مسابقات آسیایی هند اظهار کرد: مسابقات هند آخرین مسابقات برون مرزی امسال و آخرین رقابت برای کسب سهمیه المپیک بود و تیراندازان ایران با توجه به تمریناتی که داشتند رکوردهای بسیار خوبی زدند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه نتیجه قابل قبولی از این رقابت‌ها کسب نکردیم اما با توجه به کمبود منابع مالی و مشکلاتی که پیش روی تیراندازان بود به هدف مورد نظر که همان ارتقای رکورد ملی‌پوشان بود رسیدیم.
 
عبدالمحمدی افزود: در چند مسابقه‌ای که امسال تیراندازان شرکت کرده بودند برای کدام از مسابقات اردوی مناسب و تمرین مداومی نداشتیم تقریبا بعد از هر مسابقه حدود یک ماه اردو تعطیل می‌شد و ملی پوشان با تمرینات محدود برای مسابقات آماده می‌شدند.
 
وی ادامه داد: اکنون که این مسابقات به پایان رسید برنامه‌ ما آمادگی برای شرکت در مسابقات آسیایی اندونزی 2018 است تا در این رقابت‌ها روی سکو قرار بگیریم که باید از الان برنامه‌ریزی مدونی برای آن مسابقات پیش‌بینی کنیم.
 
عبدالمحمدی گفت: برای نتیجه گیری در مسابقات بین‌المللی باید منابع مالی در اختیار فدراسیون‌ها قرار بدهند و متاسفانه فدراسیون تیراندازی از جمله فدراسیون‌هایی است که همیشه با مشکل مالی روبه‌رو بوده است و همیشه برای اعزام ورزشکاران با مشکلات  متعددی روبه‌رو می‌شود در مسابقه‌ای که برگزار شد از بین 9 ورزشکار اهداف پروازی اعزامی به هند تنها سه نفر با هزینه‌ها فدراسیون اعزام شدند و دیگر ورزشکاران با هزینه شخصی در این مسابقات شرکت کردند که چنین اتفاقاتی برای ورزش یک کشور دردآور است.
 
سرمربی تیم ملی افزود: هدف  نباید فقط کسب سهمیه المپیک باشد متاسفانه رکوردهایی که تیراندازان در مسابقات برون مرزی به ثبت می‌رسانند بسیار بالاست اما دیده نمی‌شود از رقابت‌های قبرس تاکنون 8رکورد اهداف پروازی شکسته شد اما چون افکار به مست کسب سهمیه المپیک معطوف است این ارزش‌ها دیده نمی‌شد که ثبت چنین رکوردهایی نوید دهنده پیشرفت اهداف پروازی ایران است.
 
وی گفت: اگر از ورزشکاران حمایت شود اهداف پروازی قطعا در مسابقات آسیایی و یا در مسابقات جهانی مدال می‌گیرد مشکل عمده‌ای که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم نداشتن برنامه‌ریزی و طرح تمرین است.
 
وی ادامه داد: پیگیری تمرینات با طراحی مناسب در کسب نتیجه تاثیر سزایی دارد که اگر پیش تر به این موضوع توجه می‌کردیم اهداف پروازی توانست تعداد سهمیه‌های المپیک ایران را در مسابقات هند بیشتر کند.
 
عبدالمحمدی تصریح کرد: هزینه‌های تمرین برخی تیراندازان ایرانی با هزینه‌های یک روز ورزشکار خارجی برابری می‌کند اگر پول قرارداد یک سال فوتبالیست را به اهداف پروازی بدهند این رشته جز رشته‌های مدال‌آور خواهد شد.
 
وی ادامه داد: با این حال نتایج تیراندازان قابل قبول بود وقتی برنامه‌ریزی نباشد و از نظر مالی نیز با مشکل روبه‌رو باشند نمی‌توان انتظار بیش از این داشت. تیراندازان با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند.
 
وی در پایان گفت: سال آینده میزبان مسابقات آسیایی اهداف پروازی است هر چند این رقابت‌ها با مسابقات المپیک و دیگر رقابت‌ها تداخل پیدا می‌کند اما برگزاری چنین مسابقاتی به نام ایران در تقویم فدراسیون جهانی یک امتیاز محسوب می‌شود و با ارائه یک مسابقه و میزبانی خوب می‌توانیم سال‌های آینده میزبان مسابقات دیگر و حضور ورزشکاران با کیفیت باشیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار