اعتماد به غريبه هاي مجازي علت انتشار عكس هاي خانوادگي

رئيس پليس فتا استان كرمان هشدار داد: اعتماد به غريبه هاي مجازي دليل اصلي انتشار عكس هاي خانوادگي است و اين اقدام به آسيب هاي بعدي منجر خواهد شد.

اعتماد به غريبه هاي مجازي علت انتشار عكس هاي خانوادگيبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ كامبيز اسماعيلي گفت: اغلب کاربران به دليل سهل انگاري و اطمينان به افراد مختلف در فضاي مجازي عکس ها و فيلم هاي خصوصي خود را با ديگران به اشتراک مي گذارند و مقدمات سوء استفاده را براي مجرمان اينترنتي فراهم مي کنند. 

وي افزود:برابر قانون انتشار تصاوير خصوصي و فيلم هاي خانوادگي افراد در فضاي مجازي جرم است و طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد. 

اسماعيلي گفت: اعتماد به غريبه هاي مجازي دليل اصلي انتشار عكس هاي خانوادگي است و اين اقدام به آسيب هاي بعدي منجر خواهد شد. 

وي اضافه كرد: توصيه ما به شهروندان و كاربران عزيز اين است در صورتي که سيستم خود را به اينترنت و فضاي مجازي متصل مي کنيد هرگز عکس ها و فيلم هاي خصوصي و خانوادگي خود را در آن سيستم نگهداري نکنيد. 

اسماعيلي در پايان گفت: از شهروندان مي خواهيم تا عکس ها و فيلم ها را در يک حافظه خارجي و مجزا نگه داري کنند و در هنگام استفاده از اين عكس ها و اطلاعات خصوصي و محرمانه حتما دقت كنيد كه اتصال اينترنت در اين حالت برقرار نباشد.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار