سی‌ان‌بی‌سی: توییتر 125 هزار حساب داعشی را هدف گرفت

توییتر به تازگی اطلاعات جدیدی از مبارزه با خشونت مجازی و تروریست های آنلاین منتشر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی؛ در پیامی که به وسیله تیم مدیریت توییتر منتشر شده است، گفته شده که این شبکه اجتماعی، نبرد خود با حساب های وابسته به داعش را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. در بخش دیگری از این پیام آمده است که از اواسط سال 2015، توییتر بیش از 125 هزار حساب کاربری وابسته به تروریست ها را مسدود کرده است.

این نخستین بار است که توییتر میزان فعالیت اقدامات تروریستی در وبسایت خود را منتشر کرده است. این شرکت پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود احتمالا 46 هزار حساب کاربری وابسته به گروه های تروریستی در این شبکه اجتماعی وجود دارد. رقم جدید منتشر شده خبر از آن دارد که یا تروریست ها فعالیت خود را در توییتر افزایش داده اند، یا این که توییتر روش های بهتری برای شناسایی آن ها ایجاد کرده است.

این شرکت همچنین اعلام کرده نفرات تیم کنترل کننده گزارشات متعلق به فعالیت های تروریستی را افزایش داده است تا با سرعت بیشتری به آن ها رسیدگی کند.

این شرکت گفته با ایجاد روش های جدید برای شناسایی حساب های مشابه در این زمینه توانسته تعداد قابل توجهی از آن ها را مسدود کند و این موضوع، فعالیت های مشابه را تا میزان بسیاری از توییتر خارج کرده است.

اعلامیه توییتر زمانی منتشر شده که نقش شبکه های اجتماعی در عملیات‌ تروریستی، به خصوص حادثه تیراندازی سن برناردینو، باعث ایجاد بحثی جدی شده است. پلیس مدتی پس از وقوع حادثه سن برناردینو اعلام کرد که دو تیرانداز در این حادثه از طریق شبکه های اجتماعی با گروه های تروریستی در ارتباط بودند.

از زمان آغاز افشاگری های "ادوارد اسنودن"، شرکت های دنیای فناوری با دولت فدرال آمریکا رابطه چندان مناسبی نداشته اند؛ با این حال در ماه های اخیر بسیاری از آن ها با هدف از بین بردن فعالیت های تروریستی در دنیای مجازی با یکدیگر همکاری کرده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار