تلاش تولید کنندگان نفت برای افزایش قیمت/ ادامه کاهش طلای سیاه

علارغم تلاش تولید کنندگان نفت برای افزایش قیمت، بی‌ثباتی بازار همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت در پایان معاملات دیروز با اندکی تلاطم همراه بود.

این درحالی است که تولید کنندگان نفت می‌کوشند بهای نفت را افزایش دهند. پس از یک هفته بی ثبات در بهای نفت، دل پینو - وزیر نفت ونزوئلا - برای ایجاد اتحاد میان تولید کنندگان نفت با همتای سعودی خود در ریاض دیدار کرد. دل پینو پیش‌تر نیز با وزرای انرژی قطر و عمان گفتگو و رایزنی کرده بود. تیم اوانس، کارشناس انرژی معتقد است ونزوئلا می‌کوشد کشورهای تولید کننده نفت را در راستای اقدام مناسب جهت افزایش قیمت نفت گرد هم آورد.

با این وجود، قیمت نفت برنت به عنوان شاخص جهانی نفت خام، در روزهای اخیر با بیش از یک درصد کاهش قیمت ( معادل 40 سنت) به 34.06 دلار رسید. نفت خام آمریکا نیز با بیش از دو درصد کاهش قیمت به 30.89 دلار رسید. این درحالی است که نفت خام آمریکا در روزهای گذشته با قیمت 32.45 دلار فروخته می‌شد.

با این حال، پس از انتشار اطلاعاتی که نشان دهنده ثبات در سطح انرژی آمریکا در هفته جاری بود، شرایط برای  باقی ماندن شکاف عمیق قیمت نفت برای هفتمین هفته فراهم شد؛ بطوری که قیمت نفت به پایین ترین حد در شش سال گذشته رسید. قیمت‌ نفت پس از ناامیدی برای کاهش تولید نفت اوپک رنگ باخت. این درحالی است که نگرانی‌ها درباره اشباع بازار وجود دارد.

گروه تحقیقات صنعتی "وود مکنزی" دیروز اعلام کرد نشانه‌ها حاکی از آن است که کاهش قیمت نفت تاثیر کمی بر تولید داشته به طوری که تنها باعث کاهش تولید 100 هزار بشکه‌ای نفت در روز شده است که این مقدار معادل 0.1 درصد تولید روزانه نفت است.

همچنین موسسه مورگان استنلی دیروز هشدار داد توازن مجدد در بازار نفت تا میانه سال 2017 رخ نخواهد داد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار