پنجمین سالگرد انقلاب بحرین، جمعه اراده در منامه

مردم بحرین امروز با تظاهرات گسترده، خواستار سرنگونی رژیم آل خلیفه شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مردم بحرین در آستانه پنجمین سالگرد انقلاب علیه رژیم آل خلیفه در سراسر این کشور تظاهرات کردند. این تظاهرات با عنوان «جمعۀ اراده» در مناطق الدیه، ستره، دراز و باربار برگزار شد.

معترضان بحرینی در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی سرنگونی رژیم آل خلیفه را خواستار شدند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین با در دست داشتن عکس‌های افرادی که در جریان اعتراض‌های ضد دولتی کشته شدند، بر ادامه انقلاب بحرین تاکید کردند.

مردم بحرین در تظاهرات امروز با در دست داشتن عکس‌های شیخ علی سلمان، رهبر جنبش الوفاق اسلامی، خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.

شیخ سلمان به تحریک مردم علیه رژیم آل خلیفه در سخنرانی‌های‌ عمومی خود متهم است و از دی‌ماه سال گذشته در زندان به سر می‌برد. دادستان بحرین مدعی است شیخ سلمان در بازجویی‌های خود به دست داشتن در برخی از توطئه‌ها علیه دولت اعتراف کرده است.

بحرینی‌ها پنجشنبه نیز در مناطق مختلف منامه، پایتخت بحرین از جمله ستره، مقابه، البلاد القدیم، کرزکان، بوری، عالی، المصلى، الدیه، الدیر، الدراز، بنی جمرة و صدد راهپیمایی صلح‌آمیز برگزار کردند.

هزاران معترض دموکراسی‌خواه در بحرين از بهمن سال 89 با برپايی تظاهرات، اجتماع و اعتراض در خيابان‌های اين کشور، اصلاحات سياسی، برقراری دموکراسی و کناره‌گيری خاندان آل خليفه را از قدرت خواستار شدند.

دولت بحرين از همان ابتدا، در رويارويی با اعتراض‌های صلح‌آميز، سياست مشت آهنين را اتخاذ کرد و در اين سياست از نيروهای عربی کشورهای همسايه به فرماندهی رژیم سعودی کمک گرفت.

در ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها نفر کشته و هزاران نفر زخمی و یا زندانی شده‌اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار