کنترل بیولوژیک آفات به محصولات تازه خوری رسید

معاون سازمان حفظ نباتات گفت: برنامه سازمان برای سال آینده مبنی بر هدایت کنترل بیولوژیک آفات به سمت محصولات تازه خوری است.

یحیی ابطالی معاون سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کنترل بیولوژیک آفات اظهار داشت: از 80 سال گذشته اولین فعالیت کنترل بیولوژیک با موجودات زنده در کشور آغاز شده و حال این برهه زمانی 21 سال اجرای کنترل بیولوژیک آفات در کشور است.

وی افزود: در حال حاضر بر 570 هزار هکتار کنترل بیولوژیک و غیرشیمیایی بر 14 محصول زارعی و باغی انجام می‌شود و حال باید گفت که 40 درصد هزینه کنترل بیولوژیک از سوی کشاورزان و 60 درصد آن حمایت و یارانه دولتی است.

ابطالی بااشاره به مشکلات کنترل بیولوژیک بیان داشت: در واقع تولید عوامل بیولوژیک به صورت سنتی است و حال لازم بوده که تولید کنندگان از تکنولوژی‌های روز دنیا برای کنترل بیولوژیک آفات و بیماری‌های گیاهی استفاده کنند.

معاون سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: برنامه سازمان برای سال آینده مبنی بر هدایت کنترل بیولوژیک آفات به سمت محصولات تازه خوری است و گفتنی است که سازمان برای برنامه سال 95 در صورت تامین اعتبار 35 میلیارد تومانی اراضی تحت کنترل بیولوژیک را به 735 هزار هکتار خواهد رساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار