بلژیک پناهجویان را گرسنه نگاه می دارد

اظهارات مقام بلژیکی مبنی بر اینکه به آوارگان غذا نخواهد داد در این کشور جنجال آفریده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه لوموند، کارل دکالووه نماینده دولت فدرال بلژیک در استان ساحلی فلاندر در غرب بلژیک با اظهارات خود درباره آوارگانی که به امید آنکه به راحتی به انگلیس برسند دهها اردوگاه در کاله و دونکرک را به مقصد بندر زیبروگ بلژیک ترک کرده‌اند، جنجال به پا کرد.

دکالووه که از حزب دموکرات - مسیحی است روز دوشنبه در گفتگو با رادیو فلاندر اعلام کرده بود: ما به آوارگان غذا نخواهیم داد زیرا اگر چنین کنیم دیگران نیز خواهند آمد.

این پیام خطاب به ساکنان زیبروگ بود که برخی از آنها در روزهای پایانی هفته گذشته در میان آوارگان غذا توزیع کردند. پیام وی که توسط رسانه های بلژیکی با « ممنوعیت غذا دادن به پرندگان» مقایسه شده است، به روشنی تأثیری معکوس داشت زیرا داوطلبان سه شنبه شب در میان سی و پنج آواره غذای گرم توزیع کردند.

دکالووه نیز همانند بسیاری دیگر از مقامات محلی، از افزایش فزاینده آوارگان که از  اردوگاه های کاله و دونکرک در شمال فرانسه می آیند نگران هستند. این آوارگان می خواهند شانس خود را در زیبروگ که نظارت های کمتری در آن اعمال می شود امتحان کنند.

مسئله حضور آوارگان در زیبروگ در نشست دولتی فرانسه و بلژیک هم مطرح شد. ژان ژامبون وزیر کشور بلژیک هم ماه گذشته اعلام کرد :من تحمل نخواهم کرد که در زیبروگ و اطراف آن اردوگاه هایی همانند کاله برپا شود.

یک سازمان غیر دولتی بلژیک هم در واکنش اعلام کرد آوارگان هم نمی خواهند کاله تکرار شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار