قم؛

درمان شش کودک فلج مادرزاد در قم

مدیر مرکز جامع توانبخشی مداین قم از ارائه خدمات ویژه با حداقل تعرفه درمانی برای طلاب و خانواده هایشان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،دکتر فرشاد احمدی  ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تولید علم و بومی سازی آن را از مهمترین ثمرات انقلاب اسلامی عنوان کرد.
 
مدیر‌مرکز جامع توانبخشی مداین قم افزود: مرکز جامع توابخشی مداین برای نخستین‌بار در قم با هدف خدمت رسانی به مجاروان کریمه اهل بیت علیهاالسلام به ویژه سربازان مکتب امام صادق(ع) اوایل سال جاری در قم راه‌اندازی بطوریکه عوارضی که ممکن است در اثر کم‌ توجهی و بی‌ توجهی ایجاد شود، در این مرکز پیش‌بینی و کشف شده و تلاش می‌شود، بدون جراحی بیمار درمان شود.
 
دکتر احمدی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰۰ نفر به مرکز جامع توانبخشی مدائن قم مراجعه کرده‌اند که کار درمان آن‌ها به‌خوبی انجام شده است، گفت: مرکز توانبخشی مدائن برای رفع مشکلات جسمی و بیماری‌های طلاب برنامه‌های جامعی دارد.

مدیر مرکز جامع توانبخشی مدائن قم افزود: مرکز توانبخشی مدائن سومین کلینیک در ایران است که فروردین امسال راه‌اندازی شد و  تجهیزاتی که در این مرکز وجود دارد، در نوع خود بی‌نظیر است.
 
احمدی با بیان اینکه از کشورهای همسایه برای درمان به مرکز جامع توانبخشی مراجعه می‌کنند، بیان کرد: بیماران از استان‌های دیگر به قم می‌آیند و دیگر نیازی نیست به خارج کشور رفت، ‌کودکان در سن رشد دارای عوارضی می‌شوند که با اقدامات درمانی پیش‌گیرانه از عوارض بعدی جلوگیری می‌شود که این مرکز در این زمینه برنامه‌های جامعی دارد.
 
وی با بیان اینکه مرکز توانبخشی مدائن برای رفع مشکلات جسمی و بیماری‌های  طلاب برنامه‌های جامعی دارد، عنوان کرد: با توجه به فعالیت زیادی طلاب و سفر و تبلیغی که به سراسر کشور می‌روند، حرکات اصلاحی درمان برای طلاب حوزه علمیه در نظر گرفته شده تا در آینده با مشکلات روبرو نشوند.
 
مدیر مرکز جامع توانبخشی مدائن قم تصریح کرد: در گذشته اقلام خوراکی مردم طبیعی بود و افراد با بیماری‌های کمتری روبه‌رو بودند اما امروز با توجه به شرایط زندگی و تغذیه بیماری‌ها افزایش پیدا کرده که در این زمینه نیازمند اقدامات پیشگیرانه‌ای هستیم.
 
احمدی با اشاره به اقدامات مرکز توانبخشی در راستای رفع مشکلات جسمی کودکان اظهار داشت: برخی اطفال که فلج مادرزاد بودند را در این مرکز درمان  پذیرش کردیم که به لطف خدا امروز قادر به راه رفتن هستند.
 
وی بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که تعداد زیادی از اطفال با مشکل روبه‌رو هستند و قادر به راه رفتن نیستند که تلاش می‌کنیم با هزینه‌های بسیار پایین کار درمان آن‌ها را انجام دهیم، تاکنون 1000نفر به مرکز جامع توانبخشی مدائن قم مراجعه کرده‌اند که کار درمان آن‌ها به‌خوبی انجام شده است.
 
مدیر مرکز جامع توانبخشی مدائن قم عنوان کرد: با توجه به نگاه معنوی که به استان قم وجود دارد، این مرکز درمانی راه‌اندازی شد که برنامه‌های بسیار خوبی برای طلاب حوزه علمیه دارد که با توجه به کار تبلیغی که طلاب انجام می‌دهند و فشارهایی که به آن‌ها وارد می‌شود ، طرح‌های بسیار خوبی برای طلاب در این مرکز اجرا می‌شود تا مشکلات  درمانی آن‌ها اصلاح شود.
 
احمدی با بیان اینکه تلاش می‌شود از افرادی که با مشکلات مالی روبه‌رو هستند، هزینه‌های کمتری دریافت شود، تصریح کرد: روزهای جمعه کار غربالگری برای همگان به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بررسي هاي یک دهه اخیرنشان مي دهد در حال حاضر ميليونها ايراني، به نوعی از اختلال در قوس کف پا دچار رنج می برند.
 
وی خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد اختلال در قوس کف پا، پاشنه فرد به سمت خارج بدن انحراف می یابد و از آنجا که کل سیستم اسکلتی بدن به یکدیگر متصل هستند این انحراف می تواند بیومکانیک کل بدن را از پا گرفته تا ستون فقرات راتحت تأثیر قرار دهد.
 
احمدی ، دردهای مزمن پا، انحراف انگشت شصت، درد پاشنه ، پیچ خوردگی های مکرر مچ پا، آرتروز زانو و بیرون زدگی بین مهره ای دیسک کمر را مشکلات ناشی از اختلال هاي بیومکانیک بدن برشمرد.
 
به گفته وی، با تشخیص به موقع و زودهنگام مشکلات مربوط به قوس پا و در مواقع مورد نیاز تجویز کفی ها و تمرین های ویژه می توان از بروز اختلالات بیومکانیک بدن و عوارض ناشی از آن نیز جلوگیری کرد.
 
احمدی با اشاره به اینکه اختلالات مربوط به قوس کف پا به دو صورت مادرزادی و اکتسابی است گفت: آمار دقیقی از میزان مبتلایان به هر دو شکل این اختلال وجود ندارد. اما به طور کلی از هر 4 نفر، 3 فرد دارای اختلال در اندامهای تحتانی نظیر کف پاف زانوها و... هستند.
 
وی تصریح کرد: به دلیل استفاده از کفشهای نامناسب و همچنین عدم رعایت بهداشت فردی در حوزه اسکلتی، عضلانی( مانند بیش از حد ایست
ادن، کارکردن، اضافه وزن و...) اختلالات مربوط به قوس کف پا در خانم ها بیشتر از مردان دیده می شود.

وی بیماریهای مزمن نظیر دیابت، آسیبهای ناشی از تروما و ضربه و ضعیف شدن ربات ها و عضلات را از عواملی دانست که منجر به کاهش قوس پا می شوند.

دکتر احمدی در خصوص درمان مشکلات قوس کف پا بیان کرد: در واقع تا قبل از 4 سالگی درمان خاصی درباره اين بيماري انجام داده نمی شود تا عضلات و استخوانها نیز رشد کنند.

وی ادامه داد: حال آن که اگر فردی با علائمی نظیر درد و انحراف در زانو یا انحراف در پاشنه پا آن هم با میزان زیاد مراجعه کند، تا 14 سالگی امکان دارد با استفاده از کفی ها، کفش های طبی، و ورزش درمانی بتوان از تشدید این اختلال جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: اما برای درمان قطعی در موارد شدید باید از عمل های جراحی نیز استفاده شود.

پایان پیام/گ
برچسب ها: درمان ، فلج ، مادرزاد ، قم ، طلاب ، تعرفه ، مداین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.