تأثیر خودکشی افراد بر اقدام مشابه و ترک کار و تحصیل اطرافیان

محققان دانشگاه کالج لندن دریافتند که یک نفر از هر 10 نفری که تجربه از دست دادن دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را بر اثر خودکشی دارد، در معرض خطر 65 درصدی برای اقدام به خودکشی قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، افرادی که در میان نزدیکان خود شاهد خودکشی افراد بوده‌اند، احتمال 80 درصدی برای ترک تحصیل و یا ترک کارشان وجود دارد.

طی این پژوهش سه هزار و 432 کارمند دانشگاه و دانش‌آموز 18 تا 40 ساله که تجربه از دست دادن نزدیکان خود در اثر خودکشی را داشتند مورد بررسی قرار گرفتند تا تأثیر خاص خودکشی را بر افراد سوگوار مطالعه کنند.

نزدیکان در این مطالعه تنها خویشاوندان عنوان نشدند، بلکه دوستان و آشنایانی که نسبت خونی ندارند نیز تحت این عنوان قرار داشتند.

معمولاً به علت اینکه خودکشی لکه ننگ اجتماعی تلقی می‌شود، ممکن است مانع درخواست کمک از جانب شخصی که فکر خودکشی در سر دارد شود.

به گفته محققان، این که با شخص داغ‌دیده چگونه صحبت موثر کرد، مشکل است، اما همواره باید به یاد داشت که دلداری دادن و صحبت کردن بهتر از هیچ نگفتن است.

به همین منوال در محل کار نیز باید همکاران و مدیران درک لازم را در مورد شخص سوگوار داشته و مانع از بروز احساسات سرکوب شده شخص سوگوار نشوند و سعی خود را در برگرداندن شخص به زندگی اجتماعی انجام دهند.

نتایج این پژوهش در مجله " British Medical Journal"منتشر شده است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.