پول بدهید تا در جشنواره فجر حضور داشته باشید!

مدیر یکی از رسانه های اینترنتی از نبود برنامه تی وی پلاس در جشنواره فیلم فجر گفت.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا حسینیان مجری تلویزیون و مدیر یکی از رسانه های اینترنتی ضمن اشاره به غیبت رسانه خود در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت : در باورهای دینی ما آمده است که به قراردادهایی که بین خودتان منعقد می‌کنید ایمان داشته باشید و به قول معروف زیر قراردادهایتان نزنید. اما گاهی یک قراردادی بسته می‌شود که در نهایت تبدیل به انحصار و دیکتاتوری می‌شود.
 
وی ادامه داد: ما به عنوان یک رسانه‌ای که در دو سال گذشته همواره در کنار چهره‌ها، ستاره‌ها و هنرمندان سینما و تئاتر کشور بوده‌ایم احساس می‌کنیم وظیفه داریم جشنواره فیلم فجر را به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی کشور پوشش دهیم.در واقع جشنواره فجر یک ترجمه هنری از انقلاب اسلامی ما است بنابراین اگر ما در دهه فجر قصد داشته باشیم چند شاخصه را مثال بزنیم یکی از آن شاخصه‌ها جشنواره فیلم فجر است که مردم را با واژه فجر آشناتر می‌کند.  
 
مجری برنامه «گلخانه» اظهار داشت: حال اگر یک مجموعه‌ای وارد قراردادی می‌شود که در سایه آن قرارداد ما اجازه نداشته باشیم به وظیفه و رسالت خود یعنی انعکاس اخبار بپردازیم،  اسمی جزء دیکتاتوری رسانه‌ای نمی‌توان روی آن گذاشت.

وی بیان کرد: هر قراردادی با هر ادبیاتی قابل احترام است ، اما  مگر می‌شود از یک رویداد هنری، خبر، فیلم و گزارش و تصویر تهیه نکرد. من شخصا با دوستان حامی جشنواره صحبت کردم و تصور می‌کردم که مشکل، مشکل قرارداد است اما دوستان فرمودند که چنانچه یک مبلغ خاصی را پرداخت کنید دیگر مشکلی ندارید!
 
حسینیان تصریح کرد: من به این نتیجه رسیده‌ام که بحث قرارداد مطرح نیست بلکه موضوع اصلی این است که ما بتوانیم جشنواره فیلم فجر را به انحصار درآوریم و از آن  طریق هم درآمد کسب کنیم اما خواست، سلیقه و خواهش مردم دیگر مطرح نیست.
 
پول بدهید تا در جشنواره فجر حضور داشته باشید!


وی ادامه داد: در طول سه روزی که از جشنواره گذشته است تعداد بسیاری از ستاره‌ها با ما تماس گرفته‌اند و پرسیده‌اند که چرا «تی وی پلاس» نیست؟ ما هم در جواب گفتیم که دوستان برگزارکننده و حامی ما را تحریم کردند.البته ما با خود بچه‌های جشنواره مشکلی نداریم.  
 
مجری برنامه «سه ستاره» خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال حتی یک کارت خبرنگاری به رسانه ما  با بیش از نیم میلیون مخاطب روزانه داده نشده است ، به علاوه اجازه دیدن فیلم‌ها نیز به همکاران من داده نشده است که این موضوع بسیار عجیب و شگفت‌انگیز است و جای تامل دارد.
 
وی بیان کرد: خطاب من به همه دوستان تصمیم گیرنده  این است که همه چیز را نمی‌شود با پول معاوضه کرد بخصوص که رسانه اینترنتی ما در دو سال گذشته با هنرمندان ارتباطات بسیار خوبی داشته است دریغ و حیف که ما نتوانستیم در سایه جشنواره امسال به وظیفه خودمان که اطلاع‌رسانی است عمل کنیم.
 
حسینیان گفت: من تصور می‌کنم تمام بحث‌ها بر سر این بود که «تی وی پلاس» امسال وارد جشنواره نشود، چرا که از رسانه‌های مختلف در جشنواره حضور دارند و کار خود را انجام می‌دهند ، علت اینکه رسانه ما باید از جشنواره خارج بماند این است که در سال گذشته بسیار خوب جشنواره را پوشش داد و ما این افتخار را داشتیم که برخی از تصاویری که تهیه می‌کنیم از رسانه ملی پخش شود، ما در کنار رسانه ملی سعی می‌کنیم موضوعات مختلفی که در کشورمان روی می‌دهد را پوشش دهیم. ما به اندازه خودمان و رسانه ملی به بزرگی و عظمت خودش.
 
وی خاطرنشان کرد: به هیج یک از همکاران من اجازه ورود به پردیس ملت و کاخ جشنواره داده نشد. قطعا این نگاه، یک نگاه استبداد رسانه‌ای بوده که ما دچار آن شدیم. ای کاش به ما نمی‌گفتند که اگر پول بدهید می‌توانید وارد شوید، در این صورت من خیالم از این بابت راحت می‌شد که این موضوع، موضوعی حرفه‌ای بوده است.  
 
وی تاکید کرد: من کسی نیستم و ما یک رسانه‌ای هستیم با انبوهی از مخاطبان داخل و خارج کشور این استبداد و دیکتاتوری مردم را از نسیم جشنواره و دهه فجر محروم می‌کند.
 
حسینیان گفت: پیرو جمله‌ای که توصیه بزرگان است می‌گویم یا راهی خواهیم ساخت یا راهی خواهیم یافت. ما از تمام فرصت‌هایی که برایمان پدید می‌آید با رعایت اخلاقیات در فضای خارج از جشنواره، از طریق ارتباطاتی که با ستاره‌ها داریم و تقاضایی که خود این دوستان و هنرمندان دارند در فضای دور از حاکمیت مطلق عزیزان حمایت کننده است، حضور داشته باشیم و به سهم خودمان در پوشش جشنواره انجام وظیفه کنیم .
 
وی در پایان گفت: صحبت‌های من در این خصوص بیشتر چیزی شبیه یک گلایه بود. یک عذرخواهی مفصل از همه ستاره‌ها، چهره‌ها، اهالی سینما، فرهنگ و مخاطبان که شاید از ما توقعات بیشتری داشتند. اما واقعیت این است که ما میلیاردی پول نداریم به دوستان انحصارطلب بدهیم که وارد جشنواره شویم امیدواریم دوستان ما را ببخشند  و دست اندرکاران و مسئولان به ما کمک کنند و اجازه ندهند که رسانه‌ای در بخش خصوصی زیرپا گذاشته شود.

منبع: سینماخبر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.