ساری؛

مدرسه نانو در یک قدمی بیوتکنولوژی سامانه علم و دانش

سومین آزمایشگاه نانو درپژوهش سرای دانش آموزی مازندران راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران در حاشیه راه اندازی سومین آزمایشگاه نانو مازندران در بهشهر گفت: سومین آزمایشگاه نانو استان در پژوهش سرای شهید هاشمی نژاد بهشهر راه اندازی شد.

اسفندیار نظری با اشاره به اینکه قبل از بهشهر آزمایشگاه نانو در شهرستان نور و بابلسر به بهره‌برداری رسید افزود: مازندران درزمینهٔ نانو و بیوتکنولوژی دانش‌آموزان رتبه شاخص کشور را دارد و در این زمینه باید از همه فرصت‌های علمی بهره ببریم.

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران همچنین از راه‌اندازی آزمایشگاه نانو در غرب مازندران به محوریت رامسر در سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با پیگیری این اداره کل و مسئولان شهرستانی شاهد راه‌اندازی و احیای پژوهش سراها در شهرستان‌های نوشهر، چالوس، تنکابن، بابل و قائم‌شهر نیز باشیم.

اسفندیار نظری با اشاره به نیاز آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌های علمی در مدارس استان، افزود: نظام آموزشی درزمینهٔ تربیت دانش‌آموزان باید رویکرد نوین و جدیدی را موردتوجه قرار دهد و در این راستا آزمایشگاه نانو می‌تواند به‌عنوان بیوتکنولوژی سامانه علم و دانش را سروسامان دهد تا دانش‌آموزان نیز در جهت کسب‌وکار و درآمد گام بردارند.

امکانات اولیه و تجهیزات این آزمایشگاه‌ها با همکاری معاونت فناوری و پارک فناوری کشور تهیه‌شده است که ۴۰ درصد این هزینه‌ها از محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۳۰ درصد آن وزارت آموزش‌وپرورش و ۳۰ درصد نیز از سوی ستاد نانو کشور تأمین‌شده است.

۲۴ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس شهرستان بهشهر مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: ساری ، مدرسه ، نانو ، سامانه ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.