ایرانی‌های ملی پوش برای بیگانه‌ها

در این گزارش قصد داریم به معرفی بازیکنان ایرانی الاصل که درتیم‌های ملی خارجی بازی کرده‌اند، بپردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، چهار بازیکن فوتبال و فوتسال که اهل ایران هستند،‌ برای تیم‌های ملی غیر از ایران به میدان رفته اند.

در این گزارش تصمیم داریم به بررسی ویژگی‌ها و عملکرد آنها بپردازیم:
1. حسین علی خان سردار، که پدرو مادر ایرانی دارد و محل تولدش نیز تهران است . وی که تابعیت سوییسی دارد، حتی عضو تیم منتخب تهرانی است. وی در سال 1920 و فقط برای یک بار پیراهن تیم‌ ملی سوئیس را مقابل فرانسه و در دیداری دوستانه به تن کرد. سردار بین سال‌های 1918 تا 1923 در باشگاه سروت توپ زد.

2. آلکو اسکندریان، دومین بازیکنی ایرانی‌ای است که درتیم‌ ملی ایران بازی نکرد. وی زاده مونتایل آمریکاست و تبعیت این کشور را دارد. آلکو اسکندریان فرزند آندرانیک اسکندریان بازیکن سابق تیم ملی ایران و تیم‌های آرارات و تاج تهران است.

جالب اینجاست که پدر در تیم ملی ایران و پسر در تیم ملی آمریکا بازی کرده‌اند.  آلکو که 33 ساله است تنها یک بار پیراهن تیم ملی آمریکا را در سال 2003 مقابل ولز به تن کرده است. آلکو فارغ‌التحصیل رشته اقتصاداز دانشگاه ویرجینیا است و سابقه بازی درتیم های رئال سالت لیک، دی . سی،‌ تورنتواف سی،‌ جیو اس و لس آنجلس گلسی را دارد. وی پس از خداحافظی از بازیکنی به مربی‌گربی روی آورده است.

3.  بهرنگ صفری دیگر ایرانی است که در تیم ملی ایران بازی نکرده است. وی تابعیت سوئدی دارد. صفری در ایران و در تهران به دنیا آمده است . وی در سال 2008 به تیم ملی سوئد دعوت شد و نخستین بازیش را در این سال برابر کاستاریکا انجام داد.

وی تاکنون 33 بار پیراهن تیم ملی سوئد را به تن کرده است. صفری که در پست مدافع چپ فعالیت می‌کند،‌ در تیم‌های مالمو، بازل و اندرلخت حضور داشته و به ترتیب برای این تیم‌ها 59،‌94 و 18 بار به میدان رفته است. وی که درحال حاضر در بازل توپ می‌زند 30 ساله است و سابقه حضور در لیگ قهرمانان اروپا و همچنین دیدار با تیم فوتبال بارسلونا را در کارنامه دارد. صفری از دو سالگی به همراه خانواده به سوئد سفر کرده است و همچنین اعلام کرده که تمایلی برای بازی در تیم ملی ایران ندارد.

4. میثاق بهادران، بازیکن فیلیپینی – ایرانی است. وی مادری فیلیپینی و پدری ایرانی اما تابعیتی فیلیپینی دارد. بهادران از 18 سالگی برای تحصیل از تهران به فیلپین سفر کرد و درحال حاضر دکترای دندان پزشکی دارد.

وی که 29 سال سن دارد هم در تیم ملی فوتبال فیلیپین هم در تیم ملی فوتسال این کشور به میدان رفته است.

بهادران 38 گل برای تیم ملی فیلیپین زده است.

وی کاپیتان تیم ملی فوتسال فیلیپین بوده است. بهادران علاقه زیادی به بازی اشکان دژاگه دارد و در مصاحبه‌هایش گفته که مایل است، روزی در لیگ ایران بازی کند.

عملکرد وی در تیم ملی فیلیپین قابل قبول بوده است و در این تیم در پست هافبک هجومی بازی می‌کند. 

میثاق بهادران علاوه بر فعالیت ورزشی به فعالیتهای غیر از ورزش می پردازد.

این چهار بازیکن درتیم‌های ملی دیگر در رده سنی زیر 23 سال،‌جوانان و نوجوانان بازی کردند.
از جمله این افراد می‌توان به اشکان دژاگه و فریدون زندی که برای تیم ملی جوانان آلمان ،‌ آریا جسورهاسگاوا، برای جوانان ژاپن،‌ مهرداد بیت آشور در تیم جوانان آمریکا و امین نظری در تیم جوانان سوئد بازی کردند،‌ اما هیچ یک نتوانستند در تیم ملی بزرگسالان این کشورها به میدان بروند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
البته بیت آشور درتیم ملی هم بازی کرده
آخرین اخبار