لرستان؛

برگزاری همایش بزرگ روز جهانی تالابها در لرستان

همزمان با روز جهانی تالابها مراسمی با شعار "تالابها برای آینده ما و معیشت پایدار" در حریم تالاب های ولیعصر شهرستان پلدختر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از لرستان؛ مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان در مراسم روز جهانی تالابها در شهرستان پلدختر ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: امسال با توجه به بارندگی خوبی که در استان داشتیم، مطابق مطالعات انجام شده مقداری سطح آب تالابها افزایش یافته اما به هر حال نیاز به کارهای زیر بنایی در این بخش است.

مهندس فتحی بیرانوند افزود: در شهرستان پلدختر نزدیک به ۱۸ هزار هکتار حوزه تالاب ها با احتساب خود تالاب و محیط اطراف آنها است که به عنوان شکار و صید ممنوع معرفی شده و در حال پیگیری هستیم تا طی سال های آینده به عنوان منطقه حفاظت شده مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست را دریافت کنیم.

وی گفت: مدتی است با همکاری بزرگان محلی و همچنین شورای اسلامی روستای ولی عصر پلدختر در حال رایزنی هستیم که با مشارکت مردم بتوان تالاب گری بلمک را احیا کرد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان با بیان اینکه تالاب گری بلمک یکی از زیباترین تالاب ها در غرب کشور شناخته شده است، افزود: تالاب های دیگر مانند «تنوردر» دورود و «بیشه دالان» بروجرد به عنوان تالاب های نمونه در سطح استان مورد حمایت محیط زیست هستند.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: تالاب بیشه دالان هزار و ۵۶۰ هکتار است که به واسطه تغییر کاربری های که در اطراف آن انجام شده هم اکنون حدود ۹۱۳ هکتار از این تالاب ها باقیمانده که ۸۰ هکتار آن در اختیار محیط زیست استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: اداره کل محیط زیست لرستان، سال گذشته برای نخستین بار عملیات اجرایی پاسگاه حفاظت از پرندگان مهاجر و همچنین جلوگیری از تخریب اکوسیستم تالاب های پلدختر را با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان سال آغاز کرده است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.