پخت شبانه نان‌های فانتزی آلوده در اصفهان!

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: تعدادی از واحدهای پخت نان فانتزی‌ شهر از نیمه‌های شب تا صبح اقدام به تولید نان‌های آلوده می‌کردند که با آنها برخورد شد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  حمید ترکزاده اظهار داشت: به دنبال بازدید شبانه کارشناسان بهداشت محیط و اتحادیه نان فانتزی از نانوایی‌های فانتزی سطح شهر مشخص شد، تعدادی از این نانوایی‌ها اقدام به تولید نان‌های آلوده در دل شب می‌کردند.
 
وی بیان داشت: در راستای کنترل‌ها و نظارت های واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با مشارکت اتحادیه نان فانتزی‌ها و اتاق اصناف، از ساعت ۲۴ تا شش صبح از تعدادی از نان فانتزی پزی‌های سطح شهر بازدید به عمل آمد.
 
مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان اعلام کرد: از آنجایی که تولید و پخت و عرضه مواد غذایی باید در ساعات مقرر مشخص شده توسط اداره اماکن نیروی انتظامی و قانون نظام صنفی باشد، متاسفانه تعدادی از نان فانتزی های سطح شهر اقدام به فعالیت در ساعت نیمه شب تا صبح می‌کردند.
 
وی گفت: پخت نان فانتزی در دل شب در حالی انجام می‌شود که تا قبل از شروع روز اقدام به توزیع و پخش انواع نان فانتزی در سطح شهر و قرار دادن نان‌ها در پشت درب مغازه‌ها، سوپر مارکت‌ها و ساندویچی‌های سطح شهر شده که این موضوع باعث به وجود آمدن آلودگی‌های مختلف از جمله تماس با جانوران و جوندگان از جمله سگ، گربه و موش می‌شود که تهدیدی علیه سلامت مصرف‌کنندگان خواهد بود.
 
ترکزاده اعلام کرد: به دنبال بازرسی مشترک بهداشت محیط و بازرسان اتحادیه و اتاق اصناف از واحدهای فعال در دل شب مشاهده شد، تعدادی از این صنوف که به صورت مخفیانه و پشت درب‌های بسته فعالیت می‌کنند، شرایط بهداشتی مطلوبی نداشته و علاوه بر عدم بهداشت فردی، نظافت عمومی، مبادرت به تخلفات مواد غذایی به ویژه استفاده از نمک غیرمجاز، رنگ غیر مجاز، تداخل صنفی و افزودنی‌های غیر مجاز به انواع شیرینی، کیک و نان‌های فانتزی می‌کردند.
 
وی گفت: در این بازدیدها علاوه بر تهیه صورتجلسات مربوط به اتاق اصناف و تعزیزات حکومتی و اتحادیه مربوطه، اخطاریه‌های لازم بهداشتی و ارجاع به مراجع قضایی برای تعطیلی این مراکز انجام شد.
 
ترکزاده اعلام کرد: این بازرسی تا ساعت شش صبح ادامه داشت و برای کنترل مجدد این صنف در شب‌های آتی نیز اجرا خواهد شد.
 
وی همچنین از آغاز اجرای طرح تشدید پایش و نظارت واحد بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت شماره یک از کارگاه‌ها و صنایع زیر پوشش خبر داد و بیان کرد: در راستای اهداف طرح کشوری تشدید پایش و نظارت واحد بهداشت حرفه‌ای از کارگاه‌ها و صنایع زیر پوشش منطقه، اجرای این طرح در مناطق تجمع کارگاهی مرکز بهداشت شماره یک اصفهان آغاز شد.
 
مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: با توجه به ضرورت انجام بازدید از کارگاه‌های صنعتی و صنفی مطابق برنامه بازرسی هدفمند و به دلیل کمبود نیروی انسانی متخصص برای بازدید در وقت اداری، اجرای این طرح پس از برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم با حضور ۱۰ نفر از کارشناسان این واحد در نوبت بعد از ظهر انجام می‌گیرد.
 
ترکزاده اعلام کرد: با پوشش کارگاه‌های مناطق تجمع کارگاهی حاشیه شهر آغاز و کارشناسان ضمن بازدید تخصصی از نحوه فعالیت و بررسی عوامل زیان آور محیط کار توصیه‌ها و راهکارهای اجرای و آموزشی لازم برای بهبود شرایط محیط کار و پیشگیری از بروز بیماری های شغلی را ارائه کردند.
 
مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: اجرای این طرح در فاز اول در مرکز بهداشت شماره یک تا نیمه اسفند ماه ادامه داشته و در ابتدای سال ۹۵ نیز با برنامه‌ریزی و پوشش گسترده‌تر در تمامی مناطق صنعتی و تجمع کارگاهی زیر پوشش تا حصول اهداف ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع:مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.