افزایش 8 درصدی بهای نفت به دنبال کاهش ارزش دلار

در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص ذخیره مقادیر زیادی نفت در آمریکا و کاهش ارزش دلار در مقابل ارزهای دیگر، بهای نفت افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار و انتشار گزارش‌هایی در خصوص افزایش ذخایر نفتی آمریکا، بهای طلای سیاه را با صعودی 8 درصدی در بازارهای جهانی روبرو کرد. ابراز تمایل وزیر امور خارجه روسیه برای برگزاری نشستی میان اعضای اوپک و کشورهای غیر عضو تولیدکننده نفت به منظور مذاکره در خصوص کاهش تولید، یکی دیگر از مسائلی بود که بر افزایش بهای نفت تأثیر گذاشت.

گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا بوسیله بانک مرکزی این کشور، در کاهش «دی ایکس وای،» شاخص دلار، مؤثر بوده است.

بهای نفت خام آمریکا با 8 درصد افزایش که در 5 ماه اخیر بی‌سابقه بوده است به 32 دلار و 28 سنت رسید. نفت برنت نیز با 7.1 درصد افزایش به بهای 35 دلار و 11 سنت مبادله شد.

«سال اومک،» تحلیلگر مؤسسه مدیریت انرژی در نیویورک، در خصوص این افزایش بها گفت: مردم معتقدند بهای نفت به پایین‌ترین میزان ممکن رسیده است و دیگر از این کمتر نخواهد شد. فکر می‌کنم همچنان جا برای کاهش بیشتر بهای نفت وجود دارد؛ زیرا به اندازه‌ای نفت استخراج شده است که نمی‌دانیم با آن چه کنیم. اما به طور قطع پس از گذشت این دوره با افزایش بهای طلای سیاه روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار