عروس خط ایرانی-اسلامی در خانه هنرمندان ایران

خط نستعلیق مدت‌هاست که به عنوان یک هنر ناب و عروس خط ایرانی-اسلامی شناخته شده است.

کامل قلی‌پور، هنرمندی است که با آثار خود به خانه هنرمندان آمده است. وی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایشگاه خوشنویسی که بیستمین نمایشگاه انفرادی این هنرمند است گفت: در این مجموعه 29 اثر در قالب خوشنویسی و با خط ارزشمند نستعلیق وجود دارد؛ خطی که یکی از هنرهای ناب ایرانی محسوب می‌شود.

وی افزود: نستعلیق به عنوان عروس خط ایرانی اسلامی شناخته شده است و زوایای زیبایی‌شناسی آن همواره توجه مخاطبان و محققان را به خود جلب کرده است، من نیز بعد از سالها فعالیت در این حوزه، این نمایشگاه را نیز با همین خط برگزار کرده‌ام.

وی در رابطه با موضوع آثار موجود در این نمایشگاه اظهار کرد: نوشته‌ها شامل متون گوناگونی از آیات قرآن، سخنان ائمه و پیامبر(ص) و شعرهایی از سعدی و حافظ هستند و از تنوع موضوعی برخوردارند‌.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، آثار همراه با تذهیب که زیر نظراستاد طریقی ترسیم شده‌اند، به نمایش گذاشته‌اند که این رویداد موجب افزایش جلوه خطوط در قاب‌ها شده است.

قلی‌پور در پایان در خصوص حضور در جشنواره تجسمی فجر خاطر نشان کرد: در این دوره به علت نگاه تازه ای که وجود داشت، طبق نظر انجمن بر آن شدیم که در صورت درخواست جشنواره به آن‌ها اثر ارائه دهیم، اما چون چنین نشد، حضور نیز فراهم نگردید.  

گفتنی است؛ این نمایشگاه خوشنویسی تا 15 بهمن در خانه هنرمندان برقرار و پذیرای علاقه‌مندان است.



انتهای پیام /



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.