تبریز؛

انتقال واحدهای صنفی آلاینده به شهرک‌های صنعتی و تخصصی تبریز

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: واحدهای صنفی و آلاینده موجود در سطح شهر تبریز ساماندهی می‌شوند تا بتوانند از امکانات شهرک‌های صنعتی استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، حسین نجاتی در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان اظهار داشت: کاهش آلودگی‌های صوتی، زیست محیطی و نیز کنترل و کاهش ترافیک از جمله مزیت‌های انتقال صنوف به شهرک صنعتی صنفی به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به توافق اتاق اصناف و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در خصوص تسریع انتقال صنوف به شهرک‌های صنعتی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های اجرایی استان توسعه شهرک‌های صنفی مدرن است.

نجاتی اظهار داشت: با تشکیل کمیته‌ای متشکل از کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و شرکت شهرک‌های صنعتی، صنوف تولیدی و توزیعی با اولویت آلایندگی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منتقل خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی که در روزهای گذشته به عضویت هیئت مدیره شهرک‌های صنعتی کشور در آمده است، تأکید کرد: در استقرار صنوف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شرایط مکانی به شکلی در نظر گرفته خواهد شد که دسترسی شهروندان به آن آسان و سهل باشد.

براساس این گزارش، انتقال واحدهای صنفی آلاینده به شهرک‌های صنعتی و تخصصی از جمله مسائلی که در دفعات مختلف از سوی مسئولان مطرح و بر آن تاکید شده اما تا به امروز اقدام عملی در این زمینه انجام نشده است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.