تبریز؛

تحویل 130 کلاس آموزشی به آموزش و پرورش در دهه فجر

مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی از تحویل 130 کلاس آموزشی به آموزش و پرورش در دهه فجر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  عیدی در نشست خبری گفت: در دو تا سه سال آتی، تمامی مدارس استان از لحاظ سیستم گرمایشی، استانداردسازی و تجهیز می شوند.

به گفته وی استانداردسازی و تجهیز مدارسی که بیش از 30 سال قدمت دارند در مرحله احداث و تجهیز انجام می شود.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در خرداد ماه سال 94 و کسب رتبه اول کشوری اداره کل نوسازی مدارس استان عنوان کرد: در این جشنواره، خیرین مدرسه ساز، هفت میلیارد و دویست میلیون ریال تعهد کردند که بیش از 50 درصد آن محقق شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی از برگزاری هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در اردیبهشت ماه سال 95 خبر داد و افزود: امیدواریم خیران در این جشنواره بیش از پیش ورود پیدا کنند چرا که اداره کل نوسازی مدارس استان نیازمند حمایت خیرین است.

عیدی میزان اعتبارات استانی و ابلاغی این اداره کل در سالجاری را 782 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: متاسفانه سهم استانی اعتبارات این اداره کل، کمتر از حد مورد انتظار است. اگر می خواهیم فضای آموزشی کامل و ایمنی داشته باشیم نیازمند حمایت بیشتر مسیولان استانی هستیم.

به گفته وی، میزان اعتبارات استانی اداره کل در سالجاری 277 میلیارد ریال و میزان اعتبارات ابلاغی بیش از 500 میلیارد ریال است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش یا کاهش اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان در مقایسه با سال 93 ادامه داد: افزایش یا کاهش محسوسی نداشته ایم ولی میزان اعتبارات عمرانی این حوزه در سطح کشور در حدود هفت درصد کاهش یافته است.

عیدی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد پروژه های شاخص این اداره کل در ایام الله دهه فجر را 18 مورد اعلام و اظهار کرد: در این ایام مبارک، 130 کلاس آموزشی تحویل اداره کل آموزش و پرورش می دهیم که برای احداث آن ها در حدود 147 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی نسبت مدارس مستحکم به غیر مستحکم استان را یک سوم به دو سوم اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به مسایلی همچون مهاجرت از روستاها به شهرها، دور افتاده بودن روستاها و .. تحصیل در کانکس، ضرورت است و نباید پوئن منفی برای آموزش و پرورش محسوب شود و در موارد ضروری ناچاریم از آن ها استفاده کنیم.

وی در خصوص تعداد مدارس تاریخی استان ادامه داد: سه مدرسه تاریخی در استان وجود دارد که هر سه آن ها در کلانشهر تبریز قرار دارد.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.