السفیر:

آغاز مرحله جدید روابط میان حماس و حزب‌الله

روزنامه السفیر نوشت: پس از یک دوره تیرگی روابط، حماس به دنبال برقراری ارتباط هماهنگ و منسجم با حزب‌الله است.

آغاز مرحله جدید روابط میان حماس و حزب اللهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه السفیر در شماره امروز خود نوشت: ضرورت مقابله و رویارویی با دشمن مشترک، حماس را برآن داشته  که به منظور پایان بخشیدن به تیرگی روابط خود با حزب‌الله اقدام کند.

 حماس خواهان برقراری روابط پایدار با حزب‌الله لبنان است. لبنان همواره مورد اهمیت حماس بوده و تحقق ثبات  و آرامش در لبنان برای حماس بسیار مهم است و از سخنان رهبران حماس اینگونه بر می آید که آنها به دنبال برقراری این ارتباط منسجم و دوستانه با حزب‌الله و پایان دادن به تیرگی روابط  هستند.

اتحاد میان حماس و حزب الله زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که گروه تروریستی داعش سعی دارد نفوذ خود را در سایر کشورهای منطقه گسترش دهد. داعش به دنبال  جبران ناکامی های اخیر خود در سوریه و عراق است و  احتمال انجام عملیات انتحاری داعش در سایر کشورها و به خصوص لبنان و فلسطین وجود دارد. از سوی دیگر، تلاش های رژیم صهیونیستی  به منظور تحقق رویای سرزمین موعود و تاریخچه  طولانی تجاوز این رژیم به لبنان و سوریه، ایجاب می کند که  حماس و حزب الله بیش از گذشته برای رسیدن به ارتباطی پایدار و هماهنگ تلاش کنند.

در این بین اسکان اجباری پناهندگان فلسطینی در لبنان از موضوعاتی است که بر ضرورت تحقق اتحاد و تفاهم بین این دو جنبش دامن می زند. حماس از لبنان می خواهد توجه بیشتری به وضع اردوگاه های فلسطینی داشته باشد و اجازه ندهد این اردوگاه ها هدف حملات و بمب گذاری عناصر تروریستی و در رأس آنها داعش شود. این آوارگان فلسطینی به دلیل بی توجهی مجامع بین المللی به اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی در فلسطین از ابتدایی ترین حقوق خود محروم شده اند.

 نگرش متفاوت حماس و حزب‌الله به قضایای سوریه موجب تیرگی روابط میان این دو جنبش شده است و سران حماس معتقدند در صورت حل بحران سوریه و بازگشت ثبات به این کشور دیگر دلیلی برای اختلاف نظر و سردی روابط میان حزب‌الله و حماس باقی نمی ماند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار