یاسوج؛

کاهش 14 درصدی ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد

دبیر اجرایی طرح طلایه‌داران معروف شهرستان بویراحمد گفت: آمار ازدواج سال گذشته در استان 14 درصد کاهش و افت تحصیلی دانش‌آموزان نیز در همین مدت 48 درصد افزایش داشته است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یاسوج؛ حجت‌الاسلام کمال فتاح‌زاده در این همایش خواستار احیای امر به معروف نهی از منکر در جامعه شد و اظهار کرد: خداوند نیز در قرآن به این فریضه مقدس اشاره کرده و فرموده است "از میان شما جمعی مردم را دعوت به نیکی می‌کنند که آنها همان رستگاران هستند".

وی با بیان اینکه آمران به معروف نباید تنها در گفتار و سخن امر به معروف و نهی از منکر کنند، افزود: آمر به معروف باید خود عامل به معروف بوده و از منکرات دوری کند.

دبیر اجرایی طرح طلایه‌داران معروف شهرستان بویراحمد با تأکید بر مشارکت همه دستگاه‌ها جهت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: جهت احیا و اجرای این فریضه مقدس در جامعه باید همه مسئولان پای کار آمده و این امر را در جامعه اجرا و نهادینه کنند.

فتاح‌زاده به آماری از آسیب‌ها و معضلات استان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: طبق بررسی‌ها و آماری که از ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد به دست آوردیم، مواردی مانند ازدواج نسبت به سال گذشته کاهش و مواردی مانند طلاق و مواد مخدر افزایش داشته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه آمار طلاق در سال گذشته 40 درصد افزایش داشته، تصریح کرد: طبق آمار یک هزار 94 مورد طلاق در سال گذشته در استان اتفاق افتاده است.

فتاح‌زاده به آمار ازدواج و میزان پیشرفت یا افت تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: آمار ازدواج سال گذشته در استان 14 درصد کاهش و افت تحصیلی دانش‌آموزان نیز در سال گذشته 48 درصد افزایش داشت.

وی در ادامه به آمار رابطه‌های غیراخلاقی پسران و دختران، مواد مخدر و ایجاد خانه‌های تیمی و مراکز فساد در استان اشاره کرد و گفت: آمار هر کدام از این موارد نیز به ترتیب 35، 13 و 15 درصد افزایش داشته است.

وی افزایش منکرات و کاهش معروفات را نتیجه فراموشی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد و گفت: مسئولان باید توجه داشته باشند که باید جهت اجرای این امر مقدس همت و تلاش بیشتری صورت گیرد زیرا تا این واجب در جامعه اجرا نشود دیگر واجبات نیز اجرا نشده و جامعه اصلاح نمی‌شود.

دبیر اجرایی طرح طلایه‌داران معروف در شهرستان بویراحمد با گلایه مندی از عدم حضور مسئولان استانی در این همایش، اذعان کرد: مسئولان را جهت شرکت در این همایش دعوت کردیم اما متأسفانه حضور ندارند ضمن اینکه باید توجه داشت وقتی چنین مسائلی برای مسئولان بی‌اهمیت بوده و بها داده نشود مطمئنا مردم نیز به تبع آنها رغبتی به این مسائل نشان نداده و به این امور توجه نمی‌کنند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.