ساری؛

برگزاری اولین جشنواره ملی هوانوردی کشور در سیمرغ

اولین جشنواره ملی صنعت هوانوردی کشور به میزبانی شهرستان سیمرغ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری ، رئیس مرکز رشد فناوری سیمرغ گفت: در نخستین جشنواره ملی هوانوردی کشور، آموزش خلبانی ومهمان داری ، طراحی بدنه ، موتور هواپیما توسط خلبانان ومتخصصان کشور در کلاس های 4تا 6ساعته به دانش آموزان وعلاقمندان داده می شود ودرپایان گواهینامه معتبر صادر می شود.

رضا خسروی با بیان اینکه شرکت های که آمادگی سرمایه گذاری توریستی تفریحی در صنعت هوانوردی کشور دراین جشنواره حضور دارند، افزود: این جشنواره فرصت خوبی برای فرمانداران است تاحضور فعال داشته باشند تا با تجمیع زیرساخت وامکانات شهری سرمایه گذاران را جذب کنند.

وی از تاسیس نخستین هنرستان هوانوردی شمال کشور در مازندران خبرداد وگفت: از سال آینده از مقطع اول دبیرستان هنر جو پذیرش می شود و دپیلم خلبانی خواهند گرفت.

رئیس مرکز رشد فناوری سیمرغ از طرح هواپیمای دوزیست که قابلیت فرود در آب وخاک را دارد خبرداد گفت: امیدواریم با برپایی این جشنواره مسولان استانی در دادن مجوز تسهیل شود.

خسروی با اشاره به اینکه هشتصد آبندان در استان شناسایی کردیم که قابلیت فرود هواپیماهای آب نشین یا هواپیمای دوزیست را دارد افزود: با همکاری دانشگاه علمی کاربردی سیمرغ وپارک علم وفناوری ومرکز رشد طرح مطالعاتی پایان رسیده ودر مرحله دریافت مجوز قرار دارد.

اولین جشنواره ملی هوانوردی کشور از امروز تا 16 بهمن به میزبانی شهرستان سیمرغ در دانشگاه جامع علمی کاربردی این شهرستان درحال برگزاری است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: ساری ، اولین ، هوانوردی ، کشور ، سیمرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.