جان کربی: ایران به 50 میلیارد دلار از پول خود دسترسی می یابد

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت؛ ایران تنها به نیمی از پولی که در پی لغو تحریم ها آزاد می شود دسترسی خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت پولی که در پی لغو تحریم ها در دسترس ایران قرار می گیرد پول خود این کشور است که پیش از این به علت تحریم ها به آن دسترسی نداشت.

وی گفت:  ایران در پی لغو تحریم ها به حدود پنجاه میلیارد دلار خود دسترسی خواهد داشت زیرا تقریبا نیمی از پولی که آزاد می شود و حدود پنجاه میلیارد دلار آن به علت بدهی در اختیار چینی ها  و دیگر کشورهایی خواهد بود  که از ایران طلب مالی دارند.

همچنین ذکر این مسئله نیز ضروری است که آنها باید بخشی از این پول آزاد شده را نیز صرف تاسیسات زیر بنایی خود کنند. بنابراین آنها به همه مبلغی که آزاد می شود دسترسی نخواهند داشت. ما همانطور که بارها گفته ایم این کشور به حدود پنجاه میلیارد دلار از پول ازاد شده خود دسترسی خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای ما امنیت مردم آمریکا در اولویت نخست قرار دارد و برای همین نیز در بررسی سابقه و پرونده پناهجویانی که از سوریه آمده اند، بیش از پناهجویان دیگر مناطق دنیا دقت به عمل می آید. این فرایند اندکی به درازا می کشد ولی ما به تعهد خود در این خصوص پای بند هستیم.

جان کربی ضمن حمایت از توافق بین کره جنوبی و ژاپن برای حل اختلاف های ارضی، درباره تحولات در سرزمین های اشغالی اضافه کرد:  باور ما این است که همه باید راهی برای ابراز مخالفت و نارضایتی خود به شکلی آشتی جویانه داشته باشند و فلسطینی ها نیز استثنا نیستند.

برای همین است که جان کری در تلاش برای تسریع و از سرگیری گفتگوهای دو طرف دارد. شکی نیست که هر دو طرف آزاد هستند که دیدگاه ها و اعتراض و مخالفت های خود را بیان کنند.

از دیگر سو، از دیدگاه ما مطلوب نیست که افراد بی گناه در این فرایند آسیب ببینند. همچنین شعارهایی از سوی هر دو طرف که باعث افزایش التهاب و احساسات می شود، مناسب نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
Az inke tofangdarane amrikaei cheghadr kharo zabun shode budand be irani budaneman balidim...marhaba daryadelane emame asr(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
چشمت دراد حسود یعنی حقمونو نگیریم تو بکشی بالا اسلحه بدی داعش وعربستان سرببرن وبمب بریزن رو کودکای یمن سوریه وفلسطین وعراق وخیلی نفهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
با سلام
نکته قابل تامل اینجاست که مبلغی که توسط مسئولین ایرانی در مورد مقدار پول های بلوکه شده ایران اعلام شد حدود28تا 30میلیارد دلار بود. خوبه جان کری گفت حدود100میلیون دلار.
میخواستین بقیشو هاپولی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
پس نیمه دیگش چی میشه؟؟؟؟؟!
آخرین اخبار