در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایتالیایی خود؛

کری: بیست هزار نیروی عراقی را آموزش خواهیم داد

وزیر خارجه آمریکا از آموزش بیست هزار نیروی عراقی برای مقابله با گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "الحدث"؛ "جان کری" -وزیر خارجه آمریکا- در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایتالیایی خود گفت:"بیست هزار نفر از نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه را برای مقابله با گروه تروریستی داعش آموزش خواهیم داد.

وی گفت: بر این گروه تروریستی فشار خواهیم آورد تا مناطق تحت سیطره خود را رها کند و از آن خارج شود. 

"جان کری" افزود: "تاکنون عناصر تروریستی داعش را از 40 درصد مناطق عراق و 30 درصد مناطق سوریه بیرون رانده‌ایم." 

کری افزود: محاصره غیرنظامیان در سوریه قابل قبول نیست. نمی توانیم ببینیم شهروندان سوری از گرسنگی جان خود را از دست می دهند. آنچه در شهر مضایا در استان ریف دمشق سوریه رخ داد فاجعه واقعی بود که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بی سابقه بود. 

وی خاطر نشان کرد: افزایش حمایت مالی از عراقی‌ها برای کمک کردن به آنان به منظور حفظ مناطقی که از داعش پس گرفته‌اند، ضروری است.

کری اضافه کرد: حملات ائتلاف فشار زیادی را بر گروه تروریستی داعش تحمیل می کند. به حملات علیه آن ادامه می دهیم و تلاش می کنیم تا استراتژی خود را بهبود بخشیم.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: نمی توانیم ببینیم که غیرنظایان در سوریه از گرسنگی جان خود را از دست می دهند. عناصر تروریستی داعش مجموعه ای از جنایتکاران، آدم رباها و دزدان هستند. این گروه تروریستی، برای تحقق اهداف ساختگی خود دین را تحریف می کند؛ ائتلاف بین المللی سرانجام در نابودی این گروه تروریستی موفق خواهد شد.

وی گفت: برخی کشورهای می توانند در عملیات نظامی و برخی دیگر در روند آموزش نیروها برای مقابله با داعش مشارکت داشته باشند.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار