اعزام 165 زوج دانشجو به مشهد/مشکلات خوابگاه‌های متأهلی در برنامه‌ ششم توسعه حل می‌شود

رییس دانشگاه امیرکبیر یکی از مشکلات زوج‌های دانشجو را مسکن خواند و از بهبود شرایط خوابگاه‌های متأهلی در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در نوزدهمین جشن ازدواج زوج‌های دانشجو ضمن عرض تبریک به زوج‌های جوان گفت: بحث ازدواج از مهمترین بحث‌های جوانان است که این دانشگاه با راه‌حل‌های پیشنهادی و بودجه‌های دانشگاه و نهادها هر ساله تعدادی از این دانشجویان را مورد حمایت قرار می‌دهد. 

وی با بیان اینکه 50 درصد مشکلات جوانان برای ازدواج مسکن است، افزود: از مهمترین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای زوج‌های دانشجو رفع مشکلات خوابگاه‌های متأهلی است که در برنامه‌ ششم توسعه جای دارد و از ترم آینده یعنی مهرماه سال آینده شروع خواهد شد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: در سال 95 کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان دکتری را خواهیم داشت چرا که با توجه به سن ازدواج افراد در این مقطع کمک‌ هزینه‌های ازدواج برای آنها از برنامه‌های مهم سال آینده است.

وی خاطر نشان کرد: تشویق دانشجویان به ازدواج مثل دادن هدایا با همیاری دولت در سال آینده تقویت خواهد شد.

گفتنی است نوزدهیمن جشن دانشجویی با رویکرد و گفتمان زندگی مشترک به منظور فرهنگ‌سازی؛ ازدواج به هنگام‌، آسان، آگاهانه و پایدار بر اساس موازین دینی و احیای سنت حسنه نبوی و نیز فضاسازی معنوی و اخلاقی در بین دانشجویان و گسترش آموزش‌های ضروری با توجه به تغییر شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه به زوج‌های دانشجو با حضور 165 زوج فرهیخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

از مجموع مزدوجین سال 1394 چهل و سه زوج در مقطع کارشناسی، 160 زوج در مقطع کارشناسی ارشد و 36 زوج در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند در میان زوجین امسال بیشترین آمار به ترتیب متعلق به دانشگاه برق با 27 زوج ، دانشکده پپلیمر با 19 زوج، مهندسی صنایع با 16 زوج، مهندسی هوافضا با 16 زوج، مهندسی معدن با 13 زوج، مهندسی مکانیک با 12 زوج، مهندسی کامپیوتر 12 زوج، مهندسی شیمی با 12 زوج، ریاضی با 12 زوج، پزشکی با 11 زوج، و مهندسی عمران با 11 زوج است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار