افتتاح 38 مجتمع خدمات رفاهی با اعتبار 140 میلیارد تومان

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: 38 مجتمع خدمات رفاهی در سیزده استان با سرمایه گذاری 140 میلیارد تومانی درایام مبارک دهه فجر به بهره برداری رسید.

افتتاح 38 مجتمع خدمات رفاهی با اعتبار 140 میلیارد تومانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود کشاورزیان معاون وزیر راه وشهرسازی در نشست خبری امروز اظهار داشت: در حال حاضر 600 مجتمع خدمات رفاهی در کشور فعالیت خود را آغاز کرده ضمن اینکه 348 پروژه در حال احداث و موافقت اصولی 525 مجتمع خدمات رفاهی دیگر انجام شده است.

وی گفت: 61 مجتمع خدمات رفاهی در آزاد راه‌های کشور در حال بهره‌برداری است و همچنین 231 مجتمع خدمات رفاهی در بزرگراه ها فعالیت می‌کنند.

کشاورزیان در ادامه یاد آور شد: بازنگری در روابط سازمان راهداری درباره احداث خدمات رفاهی انجام شده تا برای جذب سرمایه گذار شرایط را تسهیل کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: برنامه ریزی شده تا هر 50 کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی احداث شود و به مسافران خدمات دهد.

وی ایجاد ساز و کارهای نظارتی و برخورد با متخلفان در این حوزه را از سیاست‌های این سازمان عنوان کرد و گفت:برنامه ریزی کرده ایم تا مجتمع های خدمات رفاهی را با اجرای یک الگوی استاندارد توسعه دهیم. 

کشاورزیان با اشاره به سرمایه گذاری خدمات رفاهی بیان داشت: میزان سرمایه گذاری در 38 مجتمع خدمات رفاهی 130 میلیارد تومان است که 9 میلیارد تومان آن اعتبارات دولتی و 1.2 میلیارد تومان آن تسهیلات بانک عامل است و از طرفی آرامش راننده و استراحت مسافران و رسیدگی به مسائل فنی از جمله مزایای مجتمع های خدمات رفاهی است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی انگیزه دارد در این مجتمع های خدمات رفاهی سرمایه گذاری کند بیان کرد: در واقع سازمان راهداری بررسی های لازم را انجام میدهد تا در محورهای مواصلاتی کشور که کمبود خدمات رفاهی وجود دارد و از سویی استقبالی از سوی سرمایه گذاران در این محورها نیست شرایط را بررسی میکند تا شرایط سرمایه گذاری تسهیل شود.

وی عنوان کرد: در این 38 مجتمع 140 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی بدون احتساب زمین انجام شده است.

کشاورزیان با بیان اینکه یکی از نیازهای کاربران جاده ای سرویس بهداشتی در طول مسیر است گفت: وضعیت سرویس های بهداشتی جاده ها مطلوب نیست به طوری که از استانداران و مقامات استانی خواستار بررسی وضعیت سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها شدیم که اگر دراین باره کمبودی وجود دارد ظرف چند ماه این کمبود ها جبران شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار