مشهد؛

تامین آب خراسان رضوی، نیازمند انتقال آب بین حوزه ای

آب منطقه ای خراسان رضوی با تحویل حجمی هوشمند آب به مشترکین و پیگیری انتقال آب بین حوزه ای در پی اجرای راهکارهای کاهش مصرف آب در استان است.

به گزارش خبرنگار تامین آب خراسان رضوی، نیازمند انتقال آب بین حوزه ایگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در نشست خبری معاونت عمرانی استاندرای با اشاره به میزان آبهای تجدید پذیر استان گفت: در استان 6 و 8 دهم میلیارد مترمکعب منابع آب تجدید پذیر داریم که با 8 میلیارد مترمکعب مصرف استان، 1 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب کمبود آب کمبود و این مساله باعث افت سفره های زیرزمینی استان شده است.

محمدحسین جعفری با بیان اینکه 16 طرح تعریف شده در شواری عالی آب رویکرد شرکت را از تامین و سازه ای به تقاضا محور و غیرسازه ای تغییر داده است، افزود: با مشارکت بخش خصوصی و تشکلهای مردمی امکان کنترل میزان مصرف آب و تحویل حجمی آب به مشترکین بصورت هوشمند فراهم شده است.

وی با تاکید بر نیاز انتقال آب بین حوزه ای در استان، تصریح کرد: با مهندسی رودخانه ها از جمله کشف رود و آزادسازی 42 کیلومتر از بستر آن به زودی به احیای این رودخانه مهم استان خواهیم پرداخت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی همچنین از افتتاح سد چهچه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری دو سد بار و قره تیکان به بهره برداری رسیدند.

انتهای پیام//ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.