حاکمیت فرآیند نظارتی مشخص بر اجرای ضوابط فرهنگی در دانشگاه‌ها‌

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از فرآیند نظارتی مشخص برای اجرای ضوابط فرهنگی در دانشگاه‌ها خبر داد.

سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌: نظارت بر چگونگی اجرای ضوابط فرهنگی در دانشگاه‌ها دارای فرآیند نظارتی مشخصی است. به طور معمول در هر مصوبه‌ای فرآیند نظارتی تعیین می‌شود و در رابطه با ضوابط فرهنگی دانشگاه‌ها نیز به همین صورت است و بخش‌های مختلف این ضوابط، فرآیند نظارتی معینی دارد.

وی افزود: بخشی از نظارت‌ها باید از سوی مسئولان فرهنگی دانشگاه، بخشی دیگر از سوی روسای دانشگاه و بخشی نیز از سوی شوراهای مربوط انجام شود. در واقع متناسب با هر مسئله‌ای در دانشگاه‌ها مسئول نظارتی مشخصی وجود دارد که اگر فردی در دانشگاه تخلفی کرده باشد یا اقدامی خارج از چارچوب انجام دهد و آرامش دانشجویان را مخدوش کند کمیته انضباطی رسیدگی می‌کند.

هاشمی با اشاره به موضوع کارگروه حفظ امنیت در ایام انتخابات برای دانشگاه‌ها نیز بیان کرد: ما معتقدیم از نظر امنیتی در دانشگاه‌ها و جامعه شرایط بسیار خوبی را داریم و دانشگاه‌ها محیط‌های قانونمند و امن و آرام هستند کما اینکه جامعه ما از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخوردار است بنابراین نگرانی‌ در این خصوص نداریم که بخواهیم کارگروه خاصی را تشکیل دهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تاکید ما این است که همواره قانون مبنای عمل و فعالیت‌ دانشگاهیان باشد و براساس سلیقه خود قانون و ضوابط را زیر پا نگذارند و همگان به قانون و ضوابط عمل کنند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار