مشهد؛

برق منطقه ای خراسان رضوی پیشتاز در اقتصاد مقاومتی

برق منطقه ای خراسان رضوی با پوشش 100 درصدی مشترکین برق و اجرای 13 پروژه در استان، رتبه نخست کشوری را در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان در نشست خبری معاونت عمرانی استانداری از افتتاح 5 پروژه خط و پست با اعتبار 61 میلیارد تومان خبر داد و افزود: در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کشور پیشتاز بوده ایم و در دو سال گذشته 13 پروژه در استان اجرا کرده ایم که 260 میلیارد تومان هزینه های دولت را کاهش داده است.

محمدمحسن متولی زاده با بیان اینکه این شرکت در ارزیابی های وزارت نیرو، رتبه اول کشوری را کسب کرده است، گفت: در استان پوشش 100 درصدی برق داریم و از نظر انرژی توزیع نشده و خاموشی ها نیز 90 درصد کمتر از متوسط کشوری هستیم و صرفا یک دهم خاموشی داریم.

وی با اشاره به اینکه 71 درصد مشترکین برق در استان کمتر از 10 هزار تومان ماهانه پول برق پرداخت می کنند، افزود: 2 درصد از مشترکین برق استان ماهانه بالای 50 هزار تومان پول برق پرداخت می کنند و هنوز جا دارد 30 درصد مصرف کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی گفت: تا سال 1420 باید 86 هزار مگاوات نیروگاه جدید در استان احداث کنیم که نیازمند 7 و 6 دهم میلیارد یورو سرمای گذاری بخش خصوصی است.

متولی زاده افزایش راندمان تولید از 37 درصد به 42 درصد، توسعه نیروگاه های سیکل ترکیبی و نیروگاه های کوچک، توسعه انرژی های تجدید پذیر و حمل و نقل بر پایه برق را به منظور کاهش آلودگی و تامین برق قطار شهری را از اولویتهای این شرکت برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با این روند 8 میلیون تن گاز آلاینده کاهش پیدا کند.

وی به بهره برداری از نیروگاه 40 مگاواتی خورشیدی در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: این طرح در 15 خانوار به صورت پایلوت اجرا شده و در باره نیروگاه های بادی نیز شرکتهای خارجی و بخش خصوصی مایل به سرمایه گذاری در خواف هستند.

انتهای پیام//ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.