اصفهان؛

طومار شیخ بهایی پیشرفته ترین و جامع ترین طرح توزیع آب است

استاندار اصفهان گفت : طومار شیخ بهایی پیشرفته ترین و جامع تریت طرح توزیع آب است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اصفهان ، رسول زرگرپور روز سه شنبه در همایش روز جهانی تالاب ها که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: باید از تجربیات، کمک های مادی و تخصصی کنوانسیون رامسر و سازمان ملل در احیای تالاب گاوخونی استفاده شود.

وی ابراز امیدواری کرد که توافق نامه ای بمنظور احیای تالاب گاوخونی منعقد شود. 

وی گفت: پیش از این بخاطر ناشناخته بودن اهمیت این تالاب ها تلاش های بسیاری در آلوده ساختن و از بین بردن آنها صورت گرفت به گونه ای که در آمریکا 40 درصد این تالاب ها آسیب دید.

استاندار اصفهان گفت: تالاب ها از ارزشمند ترین زیستگاهها و محل پالایش آلودگی های آب به شمار می رود و نقش موثری در تغذیه سفره های زیرزمینی آب دارند و خدمات اکوسیستمی بی نظیری ارائه می کنند. 

وی گفت: با توجه به تلاش های علمی و تخصصی صورت گرفته در دولت تدبیر و امید برای مدیریت و احیای تالاب گاو خونی اقدامات اصولی و بنیادین در دستور کار قرار گرفته است و تخصیص حق آبه برای احیای این تالاب و رفع موانع غیر قانونی از جمله اقدامات مناسب در این زمینه بوده است. 

استاندار اصفهان گفت: تدوین برنامه حفظ تالاب گاوخونی با مشارکت بخش های مردمی و دولت و نهاد های عمومی از دیگر برنامه هایی است که به زودی آماده و در بهار سال آینده به تصویب خواهد رسید. 

وی خاطرنشان کرد: مهمترین گام در احیای تالاب های آسیب دیده، تامین آب مورد نیاز آنهاست که به همین منظور 176 میلیون متر مکعب آب برای احیای تالاب گاوخونی اصفهان اختصاص پیدا کرد.

زرگرپور گفت: ما در ابتدای راه هستیم و تا رسیدن به نقطه مطلوب به همکاری مردم، دولت و نهادهای بین المللی نیاز داریم.

وی گفت : طومار شیخ بهایی پیشرفته ترین و کامل ترین طرح توزیع آب است که بعد از گذ شت 400 سال هنوز پیشرفته ترین طرح مدیریت توزیع آب برای اصفهان بشمار می رود و هر زمانی که بر اساس این طومار عمل نمی کنیم با مشکل مواجه می شویم. 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.