«تهران من، تهران تو» چالش‌های یک پایتخت را به تصویر کشیده است

«تهران من، تهران تو» پایتخت را از دو زاویه متفاوت از حیث فرهنگ، نگاه و ... به تصویر کشیده است.

سرمد نیکو هنرمندی است که در نمایشگاه خود تقابل هنری را با یک توریست در حیطه عکس ایجاد کرده است.

وی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این خصوص گفت: موضوع کلی این نمایشگاه راجع به شهر تهران است، پایتختی که به شلوغی دیگر پایتخت‌ها است.

نیکو ادامه داد: این مجموعه از ملاقات من  و گوردون در خیابان ولیعصر شکل گرفت، زمانی که او آنجا عکاسی می‌کرد و من بعد از دیدن عکس‌های وی، پیشنهاد دادم که چنین مجموعه‌ای را شکل دهیم. چون به نظرم پروژه جالبی می‌شود چرا که ویژگی‌های خاصی در این پروژه بود.

نیکو اظهار کرد: همانطور که گفتم در تهران مثل همه پایتخت‌های شلوغ، آدم‌ها به شدت درگیر روزمرگی‌اند و همه مردم انگار به یک شیء تبدیل شده‌اند و من نیز با دید دیگری که تنهایی آدم‌ها را در عین شلوغی نشان می‌دهد تصاویری را ثبت کرده‌ام.

وی تصریح کرد: قالب عکس‌ها مستند اجتماعی محسوب می‌شود و تم سیاه‌و‌سفید موجود در تصاویر به علت همان تفاوت بین زن‌ و‌ مرد، فرهنگ‌های مختلف و زبان غیر مشترک است.

این عکاس اضافه کرد: در این نمایشگاه که با رونمایی از کتاب همراه بود، 24 اثر به نمایش گذاشته شده ولی کتاب که با  همین موضوع است شامل 51 عکس است، البته ما تصمیم داشتیم راجع به ایران و شهرهای مختلف آن عکس‌برداری کنیم؛ اما چون فرصت کم بود به همین بسنده کردیم.

نیکو در پایان خاطرنشان کرد: عکس‌های مستند اجتماعی این ویژگی را دارند که درک آن برای اکثر مخاطبان ساده است؛ اما بازهم برداشت‌ها از هر عکسی می‌تواند متفاوت باشد و این نکته‌ای است که باعث جذاب شدن اثر برای مخاطب می‌شود.

گفتنی است؛ نمایشگاه تهران من، تهران تو تا 15 بهمن در خانه هنرمندان ایران برپا است.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار