تبریز؛

ایجاد زیرساخت های توسعه همه جانبه با مدیریت جهادی

معاون عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدیریت جهادی را عامل مهم توسعه و پیشرفت کنونی منطقه آزاد ارس برشمرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سردار پورجمشیدیان در مراسم افتتاح ساختمان مرکزی امداد و نجات و آتش نشانی این منطقه تجاری صنعتی در مرز ایران و جمهوری آذربایجان افزود : تحول واقعی توسعه در منطقه آزاد ارس مشهود است .

وی اعلام کرد : حرکت های جهادی مدیریت سازمان منطقه آزاد ارس موجب تقویت زیرساخت های سرمایه گذاری و اشتغالزایی شده است.

سردار پورجمشیدیان افزود: راه اندازی مرکز امدادرسانی توسط یکی از ایثارگران در این منطقه نشانگر زنده بودن روحیه جهادی برای فتح قله های پیروزی است.

معاون عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: مناطق آزاد از نظر پیشرفت و توسعه می توانند برای سرزمین اصلی و مناطق دیگر کشور الگو باشند و نطقه آزاد ارس با وجود ظرفیت های زیاد توان تبدیل به الگوی مناسب توسعه را دارد.

وی یکی دیگر از نکات مثبت ارس را وجود حوزه علمیه با 200 نفر طلبه در نقطه صفر مرزی دانست و گفت: مسیرتوسعه در این منطقه همه جانبه است.

فرمانده سابق سپاه عاشورا در بخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر از یاد و نام شهدا در نقاط مختلف ارس، نامگذاری ساختمان مرکزی امداد و نجات و آتش نشانی منطقه آزاد ارس بنام شهید مدافع حرم سردار عباس عبدالهی را کاری ارزشمند توصیف کرد و گفت: نباید فراموش کنیم امام راحل و شهدا حق حیات بر گردن همه ما دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این مراسم گفت: توسعه سرمایه گذاری با وجود زیرساخت ها محقق می شود.

محسن خادم عرب باغی با بیان اینکه یک هزار و 650 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های منطقه آزاد ارس در سالجاری هزینه شده بر ضرورت تامین زیرساخت های مورد نیاز قبل از واگذاری اراضی به سرمایه گذاران تاکید کرد.

وی صیانت از سرمایه گذاری های صورت گرفته را وظیفه همگانی دانست و با اشاره به اینکه بیش از 310 واحد تولیدی و صنعتی و 32 شرکت تولیدی خارجی در ارس فعالیت دارند، گفت: یکی از نیازهای اساسی ارس برای تداوم مسیر توسعه، وجود پایگاه های امداد و نجات و آتش نشانی مجهز در نقاط مختلف این منطقه است و این مرکز با هدف ارایه خدمات در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت احداث و تجهیز شده است.

مدیر ایمنی و آتش نشانی سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این مراسم گفت: همچون دوران دفاع مقدس آمادگی و قدرت رویارویی با هر سانحه ای را داریم.

محبوب ایراهیمی افزود: طی دو سال گذشته با توجه ویژه مدیرعامل سازمان و فراهم شدن نیازهای اساسی از جمله آموزش نیروی انسانی و تامین تجهیزات مدرن و استاندارد آمادگی و قدرت خوبی برای رویارویی با سوانح و حوادث را داریم.

وی گفت: ساختمان جدید مرکز فرماندهی امداد و نجات و آتش نشانی منطقه آزاد ارس با زیربنای 2 هزار متر مربع در کمتر از یک سال بنا شده و به تجیزات مدرن امداد، نجات و آتش نشانی مجهز است .

ابراهیمی گفت: 47 نفر نیروی متخصص و آموزش دیده با اکیپ های اطفاء حریق، امداد و نجات جاده ای و کوهستان، فوریت پزشکی و رهاسازی مصدومین در این مرکز آماده ارایه خدمات هستند .

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در 135 کیلیومتری مرکز آذربایجان شرقی تبریز قرار گرفته و با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.