مهم ترین اخبار اقتصادی سیزدهم بهمن؛

بازپرداخت وجوه سپرده‌گذاران موسسه اعتباری ثامن‌الحجج/آرامش بازار آجیل و خشکبار در شب عید/وام مسکن نجات دهنده رکود نیست

از انعقاد قرارداد 4.5 میلیارد دلاری در بخش معدن در سفر به ایتالیا و فرانسه تا افزایش نرخ 18 ارز از مهمترین رویداداهای اقتصادی امروز.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:


بانک مرکزی امروز 13 دیماه 94 نرخ ارزها را اعلام کرد.


مدیرعامل بانک پارسیان گفت: پرداخت وجوه سپرده گذاران خرد از صبح امروز شروع شده است.


عضو هیأت مدیره خانه معدن ایران با انتقاد از رقابت منفی در حوزه صادرات گفت: صادرکنندگان با رقابت منفی به کاهش قیمت‌های خود پرداخته و برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود یک تشکل ایجاد شود.


نائیب رئیس خانه معدن ایران گفت: 17 قرارداد به ارزش بیش از 17 میلیارد یورو در سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه به امضا رسید که مهم‌ترین آن قرارداد 4.5 میلیارد دلاری در بخش معدن است.


رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: 68 پروژه با سرمایه 570 میلیارد ریالی در استان تهران در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.


برخی کشاورزان از نبود صرفه اقتصادی تولید دانه‌های روغنی گلایه‌های مبنی بر عدم همخوانی قیمت تمام شده نسبت به هزینه‌های تولید دارند.


رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: با توجه به افزایش تولید و وفور کالا در بازار پیش بینی میشود شاهد افزایش قیمت آجیل و خشکبار در ماه های پایانی سال نباشیم.


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با اجرای برجام و گشوده شدن درهای بازارهای هدف به روی کشور ما توفیقی پیش آمده که ارزآوری بخش کشاورزی را افزایش دهیم.


مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: قیمت گاز در سال 95 برای مجتمع‌های پتروشیمی تغییر می‌کند ولی هنوز رقم قطعی آن مشخص نیست.


دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی گفت: یکی از مهمترین موانع توسعه و جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشور در سالهای اخیر نبود یک چشم انداز روشن و شفاف از قیمت انواع خوراک این صنایع است.


وزیر راه و شهرسازی، از امضای سه سند همکاری در حوزه صنعت و تجارت، ورزش و کمیسیون مشترک بین ایران و لبنان خبر داد.


یک کارشناس گفت: وام مسکن که برای رهایی این بازار از رکود اختصاص داده شده بود بویژه درکلانشهر ها ناجی نخواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، ایران ، لبنان ، توسعه ، صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.