مشهد؛

توسعه و تاسیس 408مرکز دامپزشکی در استان خراسان رضوی پس از انقلاب اسلامی

شمار مراکز بخش خصوصی دامپزشکی در استان، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی از 5 مرکز به 408مرکز رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی، گفت: در سال 1357، فقط 2 درمانگاه و 3 داروخانه دامی در بخش خصوصی دامپزشکی استان فعال بودند که بعد از انقلاب و با رویکرد محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال و نیز عمل به منویات مقام معظم رهبری در جهت اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی، این میزان به 408مرکز رسید.

وی افزود : هم اکنون 187 مراکز درمانگاهی، 74 مراکز مایه کوبی، 15باب آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی، 106باب داروخانه دامی، 12کارخانه تولید داروهای دامی و 14شرکت پخش دارویی در استان مجوز فعالیت گرفته و مشغول ارائه خدمات هستند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در ایام ا... دهه فجر نیز یک باب کلینیک دامپزشکی تخصصی طیور در بینالود و یک باب مرکز واکسیناسیون مستقل دام و طیور در شهرستان باخرز به بهره برداری رسیده و به ظرفیت فوق اضافه خواهد شد.

مجید روحانی نژاد دام را دومین سرمایه ملی پس از نفت یاد کرد و اشتغال و معیشت بسیاری از خانوارهای استان را مرتبط با دام ذکر کرد و نیز سلامت غذایی تمامی افراد جامعه را نیز در گرو سلامت دام و محصولات خام دامی مورد مصرف آن ها دانست و تاکید کرد، با توجه به موارد یادشده، دامپزشکی استان تمامی تلاش خود را در جهت صیانت از این سرمایه مهم و حیاتی بکار بسته است.

وی سلامت سرمایه دامی را که سرمایه ای مولد و تجدید پذیر است در امر اشتغال زایی بسیار مهم خواند و یادآور شد تلاش دامپزشکی در این جهت، باعث ایجاد اشتغال پایدار، بین افراد با سطوح مختلف درآمد و تحصیلات شده و نیز کاهش محرومیت از مناطق مختلف استان را سبب خواهد شد.

انتهای پیام/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.