اصفهان؛

سرطان با خود مراقبتی و امید قابل پیشگیری و درمان است

شعار امسال هفته پویش ملی مبارزه با سرطان با عنوان "سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خود مراقبتی و امید " نامگذاری شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید علیرضا مروجی معاون بهداشتی علوم پرشکی استان اصفهان،  افزود: با داشتن سبک زندگی سالم 40 درصد از سرطان ها با حذف عوامل خطر آن قابل پیشگیری هستند.

وی، با تاکید بر شناخت روش هاي خودمراقبتي براي پيشگيري اوليه از سرطان تصریح کرد: علایم هشداردهنده سرطان را بشناسید، هر چه سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شود، درمان پذیر تر خواهد بود به طوری که حداقل نیمی از سرطان ها قابل درمان هستند.

مروجی، زندگی روانی، معنوی و اجتماعی سالم را درابتلای کمتر به سرطان موثر دانست و اظهار داشت: خود و دیگران را دوست بدارید که این نگرش و رفتار در پیشگیری از سرطان موثر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان اینکه شما برای تامين، حفظ و ارتقاي سلامت خود، خانواده و اطرافیان مسولیت فردي، خانوادگي و اجتماعی دارید، ادامه داد: باورهای نادرست را کنار بگذارید و به دیگران امید بدهید.

وی، با اشاره به اینکه سرطان بیماری سنین بالاست، اما گاهی زمینه ارثی شروع سرطان را جلو می اندازد، یادآور شد: سن سرطان در ایران پایین تر نیست بلکه جمعیت جوان ما وامید به زندگی درکشور ما بیشتر شده است.

مروجی، استعمال دخانیات و قرار نگرفتن در معرض دود سیگار و قلیان،حفظ وزن مناسب، مصرف غذاهای سالم، انجام فعالیت بدنی و ورزش منظم، مصرف روزانه 5 سهم میوه و سبزی و استفاده از کرم ضد آفتاب و پوشش مناسب پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش را در پیشگیری از سرطان ها بسیار موثر دانست.

گفتنی است: 8 الی 15 بهمن ماه هفته پویش ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.