امضای 3 سند همکاری بین ایران و لبنان

وزیر راه و شهرسازی، از امضای سه سند همکاری در حوزه صنعت و تجارت، ورزش و کمیسیون مشترک بین ایران و لبنان خبر داد.

امضای 3 سند همکاری بین ایران و لبنانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و لبنان با بیان این مطلب افزود: با توجه به فراز و نشیب بسیار گسترده که در تحولات منطقه در سه دهه گذشته وجود داشت هیچ وقت ایران و لبنان روابط استراتژیک خود را مورد تردید قرار ندادند و در تمام حوادث در کنار یکدیگر بودند.

وی با اشاره به اینکه مذاکراتی که با تیم لبنانی در صدر کارشناسی و وزارتخانه‌های مختلف در این اجلاس به توافق‌های خوبی رسیدیم، تصریح کرد: در زمینه موافقت‌های تجاری و  مشارکت در نمایشگاه‌های اقتصادی و بازرگانی به توافق رسیدیم و با توجه به رفع تحریم‌ها توافق کردیم روابط بانکی و اعتبارات صادراتی فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در زمینه بیمه و بیمه خوداتکایی با لبنان توافق حاصل شده است، گفت: برای تشکیل کمیته مشترک سرمایه‌گذاری دوجانبه در دو کشور به تفاهم رسیدیم و برای تجارت نیاز به تفاهم‌نامه در زمینه استاندارد داریم تا گواهی‌نامه‌های مربوطه را به صورت مشترک صادر کنیم.

آخوندی با بیان اینکه در خصوص نیروگاه زوک قبلا به تفاهم رسیده‌ بودیم، افزود: در خصوص اجرایی شدن برنامه این نیروگاه، آب شیرین کن زوک، تولید برق در لبنان و همچنین مشارکت در نیروکاه GA به تفاهم رسیدیم.

وی با اشاره به تفاهم در خصوص پروازهای مستقیم هواپیمایی بین ایران و لبنان گفت: با این تفاهم‌نامه رفت و آمد تجار و توریست‌های دو کشور به آسانی صورت می‌گیرد همچنین در خصوص برنامه اجرایی حمل و نقل کالاها از طریق زمین به توافق رسیدیم.

** توسعه صنعت لبنان با تجربه ایران 

عادل حکیم وزیر اقتصاد و بازرگانی لبنان ایران را کشوری متمدن و با فرهنگ دانست و اظهار داشت: روابط خوبی در سطح ملت و دولت ایران و لبنان وجود دارد و در آستانه پایان این اجلاس توافقات خوبی بین دو کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این کمیسیون نشان دهنده برقراری همکاری‌های اجتماعی و اقتصادی است گفت: ایران با ثروت‌های خدادادی بسیاری که دارد به یک رکن جهانی تبدیل شده که جای پای آن در جهان نمایان است.

حکیم با بیان اینکه ایران به عنوان دومین کشور خاورمیانه از لحاظ جمعیت محسوب می‌شود، تصریح کرد: اغلب جمعیت ایرانی‌ها افرادی تحصیل‌کرده هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار