اعتراف سخنگوی وزارت کشور عربستان به حمایت مالی از گروه تروریستی القاعده

منصور ترکی اذعان کرد سامانه پولی عربستان میلیاردها دلار برای گروه القاعده در افغانستان جمع آوری کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، منصور ترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان در سخنانی اعتراف کرد کشورش میلیاردها دلار برای گروه تروریستی القاعده در افغانستان جمع آوری کرده است.

منصور ترکی در گفتگو با برنامه "هارد تاک" شبکه بی بی سی با تکذیب حمایت مالی از هر گروه تروریستی گفت: برخی افراد مردم را به تقدیم کمک های مالی تحت پوشش کارهای خیریه ای راضی می کنند.

وی در ادامه با بیان این که دولت به مجرد ثابت شدن اینکه این پولها در موارد نادرست صرف می شود، اقداماتی را بکار می گیرد، افزود: " این افراد مردم را فریب می دهند که پولهایشان برای فقرا و افراد نیازمند صرف می شود؛ اما متأسفانه این اموال برای حمایت مالی از گروه القاعده در افغانستان اختصاص مي يابد."

وی در ادامه مدعی شد: هیچ فرد و یا کشوری  بیشتر از عربستان برای نظارت بر معاملات پولی تلاش نمی کند و ما بیش از وظیفه در این راه کار می کنیم.

اداره کل تحقیقات مالی وزارت کشور عربستان اعلام کرد در سال 2014 اطلاعاتی در خصوص موارد مشکوک به پولشویی و حمایت های تروریستی دریافت کرده بود. این سازمان اعلام کرد 88 درصد از این موارد با حمایت مالی از تروریسم ارتباطاتی داشته است.

همچنین پیشتر "زیگمار گابریل،" وزیر دارایی آلمان، عربستان را از حمایت مالی از گروه های تروریستی در آلمان بر حذر داشته بود. در افشاگری های ویکی لیکس نیز آمده است هیلاری کلینتون در سالهای 2010 و 2011 اعلام کرده بود عربستان به گروه های تروریستی در سراسر جهان کمک مالی می کند.


انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار