هزینه یک و نیم میلیاردی تشریفات دفتر یکی از روسای شهرداری تکذیب شد

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: هزینه یک و نیم میلیاردی تشریفات دفتر یکی از روسای شهرداری کاملا اشتباه است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر امانی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران با حضور در دویست و سی و چهارمین جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران در خصوص تذکر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر لزوم حضور شهردار تهران در جلسات بررسی برنامه بودجه اظهار داشت: این تذکر بیشتر خطاب به رئیس اعضای شورای شهر بود.

وی افزود: در ماده 26 آیین نامه مالی شهرداری‌ها گفته شده شهردار موظف است بلافاصله بعد از ارسال بودجه به شورا در خواست تشکیل جلسه فوق العاده داشته باشد همچنین در این قانون به ماده 38 سابق شهرداری‌ها اشاره شده که در آن گفته شده شهردار می‌تواند درخواست تشکیل جلسه فوق العاده داشته باشد که این قانون منصوب شده است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران بیان کرد: در قانون جدید شهرداری‌ها آمده است شورا می‌تواند با درخواست کتبی شهردار یا به تشخیص خود جلسات فوق العاده جهت بررسی بودجه تشکیل دهد.

امانی افزود: حال ما می‌گویم اگر این قانون منصوب نشده باشد بعد از تقدیم بودجه به شورا بلافاصله شورا باید تشکیل جلسه فوق العاده دهد، اما آیا امکان تشکیل این جلسات وجود دارد.

وی ادامه داد: بعد از ارسال بودجه بلافاصله رئیس شورا آن را به کمیسیون‌ها ارسال می‌کند در حال حاضر دو هفته از ارسال بودجه به شورا می‌گذرد و فقط کلیات درآمدی تصویب شده و هنوز وارد بحث هزینه‌ای نشده‌ایم.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: در این قانون آمده است بررسی لایحه تفریغ بودجه نیز باید بلافاصله بعد از ارسال بررسی شود شهرداری لایحه تصویب بودجه سال 93 را در تیر ماه به شورا ارسال کرده، اما هنوز کار بررسی آن شروع  نشده پس چگونه درخواست تشکیل جلسه فوق العاده برای بودجه داشته باشیم.

امانی تصریح کرد: اگر شورا برای بررسی بودجه و حضور شهردار در این جلسات  به شهرداری درخواست کتبی دهد شهردار حتما در جلسات حاضر می‌شود، اما هنوز درخواستی در این رابطه ارسال نشده است.

وی در خصوص صحبت‌های روز گذشته حافظی در رابطه با هزینه یک و نیم میلیاردی تشریفات دفتر یکی از روسای شهرداری گفت: این صحبت‌ها کاملا اشتباه است و این هزینه‌ها بر مبنای ردیف بودجه با عنوان ردیف تشریفات و پذیرایی برای سازمان شهرداری  تهران در نظر گرفته شده که در کل شهر در حال فعالیت است که شامل تمام مراکز فرهنگی شهر می‌شود.

 معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران تصریح کرد: یعنی به هر کدام از مراکز فرهنگی شهر تهران 10 میلیون تومان اختصاص پیدا نمی‌کند و این مورد را تکذیب می‌کنم.

امانی در رابطه با کاهش یک میلیارد تومانی بودجه سال 95 شهرداری تهران توسط شورای شهر بیان کرد: وقتی بودجه به شورا ارسال می‌شود شورا اختیار دارد به هر میزان که می‌خواهد بودجه را تصویب کند امسال نیز با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش رونق ساخت و ساز شورا تصمیم گرفت که نباید بودجه بیشتر از سال گذشته افزایش پیدا کند.

وی افزود: شهرداری 18 هزار و 700 میلیارد تومان بودجه برای سال 95 پیشنهاد داده بود که شورا 17 هزار و 900 میلیارد تومان را تصویب کرد و ما باید سعی کنیم هزینه‌های شهرداری را بدون کاهش بودجه‌ عمرانی کاهش دهیم.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: شهرداری باید برنامه‌های خود را بر اساس اقتصاد مقاومتی تنظیم کند. شهرداری می‌توانست بودجه را 22 هزار میلیارد پیشنهاد دهد، اما آن را 18 هزار میلیارد رساند و ما تلاش داریم از هزینه‌های اضافه در سال آینده بکاهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار