سقف کارانه دریافتی پزشکان 70 میلیون تومان است/رونمایی از۲۲ قلم داروی جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران سقف کارانه پزشکان را 70 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: 2.3 درصد پزشکان بالای این مقدار فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی تهران که امروز در این دانشگاه برگزار شد، جعفریان اشاره مختصری به پیشینه این دانشگاه داشت و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران 11 دانشکده، 16 بیمارستان و سه شبکه بهداشت و درمان در جنوب تهران،‌اسلامشهر و شهر‌ری دارد.

وی با اشاره به تعداد پرسنلی که در این دانشگاه فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی تهران 15 هزار نفر پرسنل فعالیت دارند که دو سوم این تعداد در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی و مابقی در بخش آموزشی هستند، این دانشگاه 13 هزار دانشجو دارد و در شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر و ری 28 هزار نفر دانشجو فعالیت می‌کنند. همچنین بیش از هزار و 600 نفر عضو هیئت علمی این دانشگاه است که 46 درصد آنها استاد تمام و دانشیار می‌باشند. 

وی افزود: در طول دو سال گذشته گزارش کیفیت کار ارائه خدمت برای افرادی که در حوزه بالینی فعالیت می‌کنند، در نظر گرفته شده است. سهم این دانشگاه از هیئت علمی نسبت به وزارت بهداشت و درمان حدود 10 درصد است. 

جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر دریافتی وزرای قبلی بهداشت، که بدون فعالیت کارانه دریافت می‌کردند پاسخ داد: ما هیچ وزیری نداشتیم که بدون حضور در بیمارستان‌ها کارانه دریافت کند. 

وی ادامه داد: از 15 اردیبهشت 1393 تا آخر آذر 1394 ، 280 میلیارد تومان منابع طرح تحول سلامت وارد دانشگاه شد،‌که 89 درصد از این مبلغ درخدمت کاهش پرداخت هزینه بیمار و ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌ها قرار گرفت و 11 درصد آن به گروه پزشکان برای حضور متخصص در اورژانس،‌استاندارد سازی ویزیت و تبلیغ زایمان طبیعی، تعلق گرفت. 

جعفریان افزود: از کل منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران 208 میلیارد تومان مستقیم توسط بیمار پرداخت شد که بعد از طرح تحول سلامت این مقدار توسط بیمار پرداخت نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: از اردیبهشت سال 93 تا مرداد همین سال، 92 هزار بستری انجام شده که در زمان مشابه در سال 1394 این مقدار با 30 درصد افزایش رو به رو بوده است. 

وی اظهار داشت: در کلیه 10-15 بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی تهران از تیر ماه سال 1392 تا تیر ماه سال 1393 ، 42 درصد افزایش درآمد داشتیم و در زمان مشابه از سال 1393 تا 1394 افزایش 59 درصدی درآمد داشتیم که قسمتی از آن محصول افزایش تعرفه‌هاست این مقادیر نشان می‌دهد طی دو سال اخیر با 1.2 برابر افزایش درآمد رو به رو بودیم. 

جعفریان تصریح کرد: کارانه پرسنلی از درآمد کل بیمارستان‌ها 31 درصد است و به طور مشخص کارانه پرستاران بعد از طرح تحول سلامت سه برابر شده است. 

در تیر ماه 1394 متوسط کارانه پزشکان 11 میلیون و 200 هزار تومان بوده است که پزشکان تمام وقت جغرافیایی 17 میلیون تومان و پزشکان تمام وقت غیر جغرافیایی 7 میلیون تومان به طور متوسط دریافت کرده‌اند. 

وی متوسط کارانه دریافتی هیئت علمی این دانشگاه را در 6 ماه اول سال 94 اینگونه تشریح کرد: 37.6 درصد هیئت علمی کمتر از 5 میلیون تومان، 56.4 درصد کمتر از 10 میلیون تومان، 75.6 درصد کمتر از 20 میلیون تومان، 85 درصد کمتر 30 میلیون تومان و 92 درصد کمتر 40 میلیون تومان به طور متوسط در 6 ماهه اول امسال کارانه دریافت کردند.

وی افزود: سقف کارانه گروه پزشکی 70 میلیون تومان است که 2.3 درصد این گروه با توجه به حجم بالای کاری بالاتر از این مقدار کارانه دریافت می‌کنند. 

جعفریان تعداد H index در این دانشگاه را طبق گزارش وزارت بهداشت 105 نفر اعلام کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به این آمار 9 درصد از تولیدات علمی کشور متعلق به این دانشگاه است. از طرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران در آزمون‌های کشوری، در خروجی‌های تخصصی و فوق تخصصی همچنان رتبه اول را از آن خود دارد و در رتبه بندی تایمز در سال 2015 بین 500 تا 600 دانشگاه اول قرار گرفته و در حوزه آموزشی در بین 100 دانشگاه اول حضور یافت. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه خدمات 4 هزار تخت فعال داریم که در طی اجرای طرح تحول سلامت 90 درصد ضریب اشغال وجود دارد، به این معنی که می‌توان گفت: تقریبا تخت خالی در مراکز خدماتی این دانشگاه وجود ندارد. این امر نشان دهنده حجم زیادی از فعالیت‌های درمانی است و زمانی که ضریب اشغال بالا رود آمار اقامت بیمار پایین می‌آید.

جعفریان یک سوم پیوند اعضای کل کشور را مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست و گفت: حدود 5 هزار پیوند مغز استخوان و سلول درمانی در یکی از بیمارستان‌های این دانشگاه انجام شده است، همچنین در سه سال گذشته برای جلب حمایت‌های خیرین اقداماتی صورت گرفته که ارزش مالی از این طریق به 40 میلیارد تومان می‌رسد. 

رونمایی از 22 قلم داروی جدید در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تهران 
جعفریان در پاسخ به خبرنگاران، مبنی بر دستاوردهای 90 مرکز تحقیقاتی این دانشگاه چنین پاسخ داد: رسالت‌های مراکز تحقیقاتی حرکت در مرزهای دانش، تحقیقات پایه‌ای و تحقیقات کاربردی، در حوزه تحقیقات پایه‌ای 105 H index متعلق به این دانشگاه است و در خصوص تحقیقات کاربردی در حال حاضر 5 مرکز رشد داریم همراه با تعدادی شرکتهای سیار که امسال 22 قلم داروی جدید در این مراکز رشد رونمایی می‌شود. 

وی ادامه داد: علاوه بر این داروها، دستگاه‌هایی برای تسهیل عمل جراحی و تشخیص اختلالات قلبی رونمایی می‌شود و برخی دستورالعمل‌های بالینی و بهداشتی که به سفارش وزارت بهداشت تهیه شده است و جنبه‌های کاربردی و سفارشی داشته است از دستاوردهای مراکز تحقیقاتی است. 

شروع بازنگری جامع مبنی بر سازمان‌دهی محتوای آموزشی از سال 1390 
جلیلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ خبرنگاران مبنی بر رتبه این دانشگاه در زمینه تحول در نحوه آموزش پزشکی و نوآوری پاسخ داد: بحث تغییرات در حوزه آموزشی از لحاظ روش و محتوا مد نظر است که این تغییرات به تحولاتی که در علوم اتفاق می‌افتند وابسته‌اند و این دانشگاه با توجه به دسترسی آسان به منابع این تغییرات را به سرعت اعمال می‌کند. 

وی افزود: آموزش به نیازهای افراد جامعه نیز وابسته است که البته ورود این تغییرات به کندی صورت می‌گیرد. از سال 1390 بازنگری جامعی مبتنی بر ارزش‌یابی در حوزه استفاده از روشهای آموزشی و سازمان‌دهی محتوا انجام شده است و تغییراتی در برنامه آموزشی دندان‌پزشکی و آموزش پرستاری اعمال کردیم. 

وی در پایان اظهار داشت: در زمینه پزشکی خانواده تغییراتی در قالب تخصص صورت گرفته است و برنامه و مدل‌هایی در این حوزه تعریف شده‌اند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
سقف کارانه پزشکان ۷۰۰ میلیون تومان است, در بیمارستان ولی عصر اراک
آخرین اخبار