در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان/

دادستان کل کشور: پرونده‌های تخلفات انتخاباتی در حال رسیدگی است

دادستان کل کشور از پیگیری پروند تخلفات انتخاباتی و رسیدگی به آنها خبر داد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در گفتگو با خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی درباره روند پیگیری پروند تخلفات انتخاباتی اظهارداشت: بر اساس قانون، ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی قوه قضاییه در کنار ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان وظیفه‌ پیگیری تخلفات انتخاباتی را بر عهده دارد.
 
وی افزود: البته در کشور ما به دلیل اینکه "کشور انتخابات" است، مردم و داوطلبان پس از 36 سال و برگزاری 35- 36 انتخابات می‌دانند که باید پایبند به قانون و اخلاق انتخاباتی باشند.
 
رئیسی قانون‌مداری، توجه به اخلاق انتخاباتی، مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات و همچنین رقابت سالم در انتخابات را از جمله شاخصه‌های داوطلبان شرکت در انتخابات عنوان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ارتباط با پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی، ستادهایی زیر نظر قوه قضاییه در سراسر کشور فعال شده که نقش بسیار مهمی در پیشگیری از تخلفات انتخاباتی دارند.
 
دادستان کل کشور اظهار داشت: تا امروز چند مورد تخلفات انتخاباتی داشته‌ایم که در سراسر کشور در حال رسیدگی است.


رئیسی در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سوالی درباره چگونگی روند پیگیری پرونده افرادی که به سفارت عربستان حمله کرده‌اند اظهار داشت: در حال حاضر در دادسرای تهران این پرونده در حال رسیدگی است.
 
وی در پایان تصریح کرد: تحقیقات از افرادی که دستگیر شده اند ادامه دارد و امیدواریم بعد از تحقیقاتی که بخش‌های امنیتی و قضایی انجام میدهند نتیجه‌ مطلوب حاصل شود.

انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.